Verplaatsen ruitenvloeistof reservoir

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
averhagen

Verplaatsen ruitenvloeistof reservoir

Berichtdoor averhagen » 25 Okt 2020, 20:17

Hoi allemaal,
Ben mijn LR discovery 2 om aan het bouwen naar offroad. Onlangs een dikke bumper en lier geplaatst aan de voorzijde. Nu zit met het rijden in het terrein het reservoir voor de ruiten vloeistof wel op een heel kwetsbare plaats. In een kort YouTube filmpje over de installatie van een lierbumper kun je zien dat deze wordt verplaatst naar de ruimte achter de zekeringen. Veel zoeken op internet levert mij niet veel meer informatie. En dus de vraag zijn er mannen ( of vrouwen) die deze klus al eens hebben uitgevoerd, en de tips en tricks hier met mij willen delen. Hoor het graag.
Aart
Discovery II [1998 / 2004] 2.5 Td5

Edward

Re: Verplaatsen ruitenvloeistof reservoir

Berichtdoor Edward » 26 Okt 2020, 19:17

Bij mijn eigen D2 heb ik gewoon een benzinekan van 5 liter genomen en daar twee gaten in geboord en daar de pompen vd ruitensproeier ingestoken. Iedere sproeier heeft nu z'n eigen pomp en dat is ook fijn bij modder op de ruit.

Bedrading en slangen heb ik gewoon laten liggen en verlengd van achter de koplamp tot het schutbord.

Een iets originele ogende optie is het plaatsen van een D1 reservoir. Die past opdezelfde plek maar is wel doorzichtig en ziet er origineel uit. Nadeel is dat je dan het oude type pompen nodig hebt en die van je eigen wagen niet kut gebruiken. Tenzij je adapters weet te draaien om de pompen van een D2 in het D1 reservoir te stoppen.

D1 reservoir heb ik evt voor je liggen voor 25 euri.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

averhagen

Re: Verplaatsen ruitenvloeistof reservoir

Berichtdoor averhagen » 27 Okt 2020, 06:32

Hoi Edward,
Ben het project aan het opstarten. En na alles te hebben gedemonteerd aan het passen en meten geslagen. Reservoir past achter de zekeringkast als je de isolatie verwijderd en de claxon verplaatst. Het is wat krap maar ik heb hem er horizontaal in gekregen. Nu nog even vogelen met bengeltjes of draad eind om deze aan het chassis vast te zetten. Voor de slang heb ik een leiding van gardena microdrupleiding gekocht. 15m voor 9,99 dit werkt perfect. Zit zelf in de hoveniers branche vandaar :D
Je moet wel de vul tuit in korten maar dat ging verassend makkelijk. Stuk ertussen uitzagen en met pvc lijm weer aan elkaar maken.
Bekabeling omleggen en gefixed.
Discovery II [1998 / 2004] 2.5 Td5

Terug naar “Techniek”