Allen,
Ik wil tzt de tussen- en versnellingsbak van de Defender aan (laten) pakken.
Tussenbak lekvrij maken en evt nieuwe hoofdas erin wil ik zelf doen.
Bak voorzien van nieuwe synchromeshen en ook lekvrij maken ga ik dan laten doen.
Waarschijnlijk bij Sander Gear.
Vraag: is het goed te doen om vanaf de oprit de bak te verwijderen?
Als de bak eraf is kan ik dan namelijk andere dingen aan de auto doen.
Alvast bedankt!
Johan
Versnellingsbak Defender td5 verwijderen
-
JohanFreelander
Versnellingsbak Defender td5 verwijderen
Defender 130 2002
Re: Versnellingsbak Defender td5 verwijderen
Heb je een brug op de oprit?
Zonder gekheid: het kan prima op de oprit. Alleen niet in je eentje. De tussenbak is al net te zwaar en onhandig om alleen van de bak te halen, laat staan als je op je rug onder de auto ligt. De hoofdbak is alleen helemaal niet te doen. Tenminste niet als je ook maar een beetje veilig wilt werken.
Met twee (en een garagekrik) is het knus en intiem maar wel prima te doen.
Tussenbak kun je prima zelf reviseren. Wil je ook de lagers vernieuwen dan is een werkplaatspers wel handig maar het kan zonder. Revisiekit kun je kopen bij Ashcroft-transmissions.co.uk of Syncrogearboxes.com.
Zonder gekheid: het kan prima op de oprit. Alleen niet in je eentje. De tussenbak is al net te zwaar en onhandig om alleen van de bak te halen, laat staan als je op je rug onder de auto ligt. De hoofdbak is alleen helemaal niet te doen. Tenminste niet als je ook maar een beetje veilig wilt werken.
Met twee (en een garagekrik) is het knus en intiem maar wel prima te doen.
Tussenbak kun je prima zelf reviseren. Wil je ook de lagers vernieuwen dan is een werkplaatspers wel handig maar het kan zonder. Revisiekit kun je kopen bij Ashcroft-transmissions.co.uk of Syncrogearboxes.com.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
JohanFreelander
Dank je Edward!
Ik dacht een motortakel te gebruiken, en de bakken op een paar hondjes te laten zakken.
Maar heb geen idee of ik de r380 dan fatsoenlijk onder de auto vandaan kan rollen.
Zal eens eea opmeten.
Een brug op de oprit kan ik enkel van dromen....
Mijn buurman heeft wel een smeerput, maar dat lijkt me in dit geval onhandig.
gr Johan
Ik dacht een motortakel te gebruiken, en de bakken op een paar hondjes te laten zakken.
Maar heb geen idee of ik de r380 dan fatsoenlijk onder de auto vandaan kan rollen.
Zal eens eea opmeten.
Een brug op de oprit kan ik enkel van dromen....
Mijn buurman heeft wel een smeerput, maar dat lijkt me in dit geval onhandig.
gr Johan
Defender 130 2002
Een motortakel kan ook prima! Wij hebben ooit een balk aan het dak gehangen en daar een takel aan geknoopt. En onder de auto uit krijgen is geen punt, want desnoods laat je de bak op de grond zakken n rol je de auto boven de bak vandaan!

Edward van Vugt