Discovery 2 - TD5 - 2001 - hand - accu vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Discovery 2 - TD5 - 2001 - hand - accu vervangen

Berichtdoor Landmarcs » 06 Okt 2020, 11:56

Edward schreef:
Landmarcs schreef:2º   De Key-Fob is - zoals Edward al zei - het losse doosje bij of het kastje aan de sleutel met de alarm-knopjes.
      Ook hier geldt dat wie een Defender (of een oude Freelander) heeft dat losse doosje een bekend ding is.

Nee hoor. Ik heb een 300 TDI 130 Defender gehad en die had geen doosje noch centrale vergrendeling noch een alarm. En daarna een 2.4 Puma 130 Defender die ook wel al die luxe had maar zonder los kastje. Die had gewoon een sleutel met de ab daarin. Een kloteding want net te lang om fijn in je broekzak kwijt te kunnen..... :lol:

Zo zie je maar weer, niets is onmogelijk en zelfs dat niet, in ieder geval bij een Defender.
Ik ken verschillende Defenders: op z'n minst vanaf 1998 tot de mijne van 2010 hadden die allemaal een losse Key-Fob.
Ik was wat te kort door de bocht:
De eerste ± 15 jaar waren de Defenders/Defenderoïden nog zonder alarm, en dus zonder Key-Fob.
Ik heb overigens begrepen dat de "Puma's" eventueel ook zonder alarm verkrijgbaar waren (bij de Td5 is het alarm en start-onderbreking een ± vast onderdeel in de ECU-aansturing).

De sleutel van mijn 2010 "Puma" is overigens anders, langer, ik ben blij dat daar de AB niet in geïntegreerd zit.
De sleutels van de wat oudere Defenders zijn overigens geen toppunt van veiligheid: soms kan je een auto gewoon met een verkeerde sleutel openen (overigens niets nieuws in autoland, het Golfje van mijn wederhelft kon je zo meenemen met de sleutels van het Golfje van mijn schoonbroer, omgekeerd kwam je wel ín de auto, maar niet verder)..

Groeten MarcS

Groenmonster

Re: Discovery 2 - TD5 - 2001 - hand - accu vervangen

Berichtdoor Groenmonster » 07 Okt 2020, 13:41

Dank alle voor de reacties,

Ga er mee aan de slag, zal na afloop wel even melden hoe het is verlopen
Groetjes

Land Rover Discovery 2 / 2001 ( sinds augustus 2020 )

Terug naar “Techniek”