Hoi collega sleutelaars.
Heb een 2.25 diesel en ben aan het reviseren.
Na montage krukas en bij aandraaien bouten van de derde lager zit de krukas muurvast.
Geprobeerd andere schalen( std) ik heb even geen idee meer.
Wie weet er raad
Krukas vast tijdens montage
Re: Krukas vast tijdens montage
Meten. Tolerantie krukas, lagerschalen, zitting. Maar ga er maar vanuit dat de lagerschalen, ik neem aan dat je nieuwe hebt, ver buiten tolerantie zitten. De grootste moeilijkheid bij het reviseren van een 2.25 is het verkrijgen van fatsoenlijke onderdelen.
De standaard shit van paddock etc zit zó vaak buiten tolerantie dat je het beter meteen retour kunt sturen.
De standaard shit van paddock etc zit zó vaak buiten tolerantie dat je het beter meteen retour kunt sturen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Hoi Edward.
Bedankt voor je reactie.
Ja ze komen inderdaad van Paddock.
Heb je een goed advies waar beter is.
Grts erik
Bedankt voor je reactie.
Ja ze komen inderdaad van Paddock.
Heb je een goed advies waar beter is.
Grts erik
Heb goeie ervaringen met deze jongens. https://www.turnerengineering.co.uk/lan ... 02x3005706
De grote vraag is natuurlijk hoeveel fabrikanten dat spul nog maken en of het niet voor een groot deel bij dezelfde groothandelaren als Brittpart of Bearmach vandaan komt.
Want ook bij Turner hebben we wel eens drie keer hetzelfde geleverd gekregen voor het goed was. Het belangrijkst is dat je echt alles wat maatgevoelig is ook daadwerkelijk goed nameet of het correct is want ongemonteerd kun je het nog wel ruilen.
De grote vraag is natuurlijk hoeveel fabrikanten dat spul nog maken en of het niet voor een groot deel bij dezelfde groothandelaren als Brittpart of Bearmach vandaan komt.
Want ook bij Turner hebben we wel eens drie keer hetzelfde geleverd gekregen voor het goed was. Het belangrijkst is dat je echt alles wat maatgevoelig is ook daadwerkelijk goed nameet of het correct is want ongemonteerd kun je het nog wel ruilen.
Edward van Vugt
als je me het onderdeelnummer kan geven , kan ik even kijken of ik nog een setje NOS lagerschalen heb.
groeten
groeten
Hoi Gerben.
rtc 1729
Grts Erik
rtc 1729
Grts Erik
- JoostKenya
Heb je soms de bearing caps verwisseld?
Was bearing cap van cylinder 3 oorspronkelijk ook van cylinder 3?
Are main bearing caps interchangeable?
Sorting out mismatched bearing caps. There is a cardinal rule in engine building, "Don't mix up the bearing caps". The trick is to remember that the parts were originally bored in assembly, so the split line is never exactly on the center of the bore.
Sorting out mismatched bearing caps. There is a cardinal rule in engine building, "Don't mix up the bearing caps". The trick is to remember that the parts were originally bored in assembly, so the split line is never exactly on the center of the bore.
JoostKenya schreef:Heb je soms de bearing caps verwisseld?
"Don't mix up anything" Mij is geleerd om alles op volgorde te leggen hoe het uit het blok komt en ook zo terug te monteren.
Maar idd, ik ga er eigenlijk standaard vanuit dat men die basis in huis heeft...
Edward van Vugt