PRC3901G - Electric Fuel pump FACET op een 2,25 Series 3?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Weel240

PRC3901G - Electric Fuel pump FACET op een 2,25 Series 3?

Berichtdoor Weel240 » 27 Sep 2020, 07:56

Heeft iemand misschien ervaring met het installeren en veilig electrisch aansluiten van een PRC3901G - Fuel pump FACET op een 2,25 Series 3 benzinemotor ?
Dit als vervanging van de mechanische membraanpomp om een constante brandstof aanvoer te hebben naar een Weber 34ICH carburateur.
'Beauty is in the eye of the beholder'

1977 Land Rover ex MoD 109 Series 3 pick-up truck 2,25 Petrol.
2005 Volvo XC90V8

Erik Peters

Re: PRC3901G - Electric Fuel pump FACET op een 2,25 Series 3?

Berichtdoor Erik Peters » 27 Sep 2020, 20:26

Zelf geen ervaring, maar in ieder geval een (universeel) benzinepomprelais monteren (zoiets) en eventueel een inertia switch.
En ik heb gelezen dat er een inertia switch bestaat met drie aansluitingen (eentje voor een waarschuwingslampje dat gaat branden als de schakelaar de boel heeft uitgeschakeld).

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

109 is je ware

Berichtdoor 109 is je ware » 30 Sep 2020, 00:00

Vorige week een Facet Cube gemonteerd op mijn Fiat Campgnola met Solex 32 HPPE carburateur met dubbele venturi.Voorlopig gewoon op de draad vn contact naar bobine aangesloten.Nadeel is dat als je de motor afzet en het contact aan laat staan de pomp blijft werken maar daar is een hele mooie oplossing voor.Fabrikant raad aan verbinden met oliedrukschakelaar via relais:motor uit geen oliedruk,pomp uitgeschakeld maar heeft het nadeel dat het grote pluspunt vn een Epomp namelijk dat hij al druk op gebouwd heeft voor dat de motor rondgedraaid wordt komt te vervallen.Om dat weer te omzeilen kun je ook nog een tijdrelais inbouwen,deze kun je instellen tussen 0 en 900 sec.als je carburateur niet al te zeer in slechte conditie verkeerd is 3sec al genoeg.Als je belangstelling hebt zoek ik het schema op.Wel heb ik complete set gekocht vn die Facet Road Cube daar zitten rubber trillingsdempers bij evenals een filter die je rechtstreeks in de inlaat vn de pomp kan schroeven en een slangpilaartje voor in de perskant.Wel wordt aangeraden zo laag mogelijk te monteren ivm geringe aanzuighoogte.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 30 Sep 2020, 00:10

Er zijn ook benzinepomprelais die, na inschakeling van het contact, de elektrische benzinepomp ca. 3 seconden laat draaien om de vlotterkamer even vol te pompen (daar zit al een tijdschakelaar ingebouwd).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

109 is je ware

Berichtdoor 109 is je ware » 30 Sep 2020, 00:46

En dan?heb toch een 2e relais nodig om te overbruggen?ofzit dat al ingebouwd in dat ding dat jij bedoelt?.ik heb heel wat mogelijkheden bekeken en diverse forums bezocht maar dit is vlgns mij de eenvoudigste,goedkoopste en betrouwbaarste oplossing.nog veiliger is aansluiten dmv inertiaschakelaar maar of ze zijn heel duur of zeer onbetrouwbaar,er zijn er die al reageren op een dichtslaand portier.En dan heb je nog de impulsrelais waarvan sommige na 3 keer inschakelen al defect zijn.maar zoals ik al zei sluit hem gewoon simpel aan op de zelfdragend waar je bobine zijn voeding vn krijgt en hij doet het ook,is alleen minder veilig,maar het schemaatje dat je bij het product meegeleverd krijgt gaan ze ook uit vn deze manier vn aan sluiten zonder relais,het ding heeft vlgns mij ook een heel laag verbruik.zelfdragend=zelfde draad.stomme spellingscorrectie

Terug naar “Techniek”