chassis en bodem van een 1977 Land Rover 109 Series 3, zelf doen of niet?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: chassis en bodem van een 1977 Land Rover 109 Series 3, zelf doen of niet?

Berichtdoor Edward » 27 Jan 2021, 12:17

Weet al niet meer hoe het heet. Maar wij hebben eens een vat van 60 liter spul gekocht waarmee ze ballasttanks in boten beschermen. Dat werkte ook heel erg goed. Was alleen gedoe om aan te komen en dit was de kleinste verpakking dacht ik. Dus een groupbuy.

Was ook gezellig want we hebben hele weekenden gehouden met elkaar om de chassis en onderkanten vol te blubberen.

Dat een dermate kruipende werking dat als je teveel aanbracht je het ín de 130 weer tegenkwam. Maar kom nie op de naam nie :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Jan 2021, 12:48

Edward schreef:Weet al niet meer hoe het heet. Maar wij hebben eens een vat van 60 liter spul gekocht waarmee ze ballasttanks in boten beschermen. Dat werkte ook heel erg goed. Was alleen gedoe om aan te komen en dit was de kleinste verpakking dacht ik. Dus een groupbuy.

Was ook gezellig want we hebben hele weekenden gehouden met elkaar om de chassis en onderkanten vol te blubberen.

Dat een dermate kruipende werking dat als je teveel aanbracht je het ín de 130 weer tegenkwam. Maar kom nie op de naam nie :shock: :shock:

Ik meen dat het Russan Navy heette.

Nee, het was Navy Russan.
Jammer dat een roest-vaccinatie-programma nog even moet wachten op het Covid19 vaccinatieprogramma ...
... en nog jammerder is dat sommige auto's tegen de tijd dat iedereen gevaccineerd is al weggeroest zullen zijn.

Groeten MarcS

PS   Het is natuurlijk heel mooi dat de eerste tweemaal gevaccineerde nu tussen de 17 miljoen Nederlanders rondloopt, maar het was toch slimmer geweest om die herhalingsvaccinatie één a twee weken op te schuiven en zo meer mensen die eerste prik te geven.
Het was natuurlijk ook heel slim geweest om als je nu toch éérst (of tweeds, of driets) in de verpleeghuizen etc gaat vaccineren dan ook direct een heel verpleeghuis tegelijk vaccineert ... dan heb je in ieder geval een eilandje waar de corona-zorgen kunnen worden teruggeschroefd naar normale zorg ... daarna is er meer tijd en ruimte om de nog niet gevaccineerden zorg te geven.
't Is just my two cents ... ik ben geen super logistiek onderlegde Nederlander, maar dit lijkt mij toch heel voor de hand liggend.

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Jan 2021, 12:59

Dat was het idd. Al is 7 euri per liter wel een veelvoud van wat wij betaalden. Want ik weet nog dat als ik een liter verstuurde de verzendkosten altijd hoger lagen dan de prijs van het spul zelf.

En: een etiket op een verfblijk mag nie! Er moet een doosje om. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Jan 2021, 16:41

Edward schreef:Dat was het idd. Al is 7 euri per liter wel een veelvoud van wat wij betaalden. Want ik weet nog dat als ik een liter verstuurde de verzendkosten altijd hoger lagen dan de prijs van het spul zelf.

En: een etiket op een verfblijk mag nie! Er moet een doosje om. :lol: :lol:

Tot 2 kilo doet Post.nl het nu voor net iets minder als die 7 €uro.

Wellicht is er goedkoper (zowel qua versturen als qua Navy Russan).
Misschien even googlen ... (soms is zoiets toch langer zoeken*).

*  Ik haalde net hardstenen afdek-platen, na even goed doorzoeken bleken die nog goeikoper en sneller leverbaar te vinden - zelfs sierbeton kostte meer en nam langer.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 14 Feb 2021, 19:46

Even dit draadje ophalen.

Kwam nog een Duits onderzoekje tegen betreffende roestwerende middelen in kokerbalken. Vet lijkt het beste te zijn (maar wel lastig aanbrengen; verwarmen).
https://timemax.de/wp-content/uploads/oldtimer_markt_rostschutz-test_teil_3.pdf
(Total) Navy Rusan staat er (helaas) niet bij.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 14 Feb 2021, 21:52

Erik Peters schreef:Even dit draadje ophalen.

Kwam nog een Duits onderzoekje tegen betreffende roestwerende middelen in kokerbalken. Vet lijkt het beste te zijn (maar wel lastig aanbrengen; verwarmen).
https://timemax.de/wp-content/uploads/oldtimer_markt_rostschutz-test_teil_3.pdf
(Total) Navy Rusan staat er (helaas) niet bij.

Groet,

Erik.

Vet kruipt ook niet. Laatst een verrot schutbord vervangen dat inwendig met mike sanders vet was behandeld. Het was wel een smeerboel hier en daar maar niet waar nodig.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 15 Feb 2021, 08:19

OttoVink schreef:Het was wel een smeerboel hier en daar maar niet waar nodig.

Zo is het met alles, het staat of valt met de correcte toepassing.
OttoVink schreef:Vet kruipt ook niet.

Nee, maar vet bestaat uit een zeep met daarin olie. Die olie wil er wel uitkomen bij wat hogere temperaturen. 's Zomers hangt er wel een paar drup olie aan mijn vetspuit (gevuld met EP2 lithiumvet), dat kruipt eruit.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 15 Feb 2021, 11:13

Erik Peters schreef:
OttoVink schreef:Het was wel een smeerboel hier en daar maar niet waar nodig.

Zo is het met alles, het staat of valt met de correcte toepassing.
OttoVink schreef:Vet kruipt ook niet.

Nee, maar vet bestaat uit een zeep met daarin olie. Die olie wil er wel uitkomen bij wat hogere temperaturen. 's Zomers hangt er wel een paar drup olie aan mijn vetspuit (gevuld met EP2 lithiumvet), dat kruipt eruit.

Groet,

Erik.

Heb van mn leven heel wat vetspuiten leeggepompt maar dat nog nooit gezien :?

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 15 Feb 2021, 18:47

Tja, toch gebeurt het al 10 jaar lang met het groene vet van Mobil, Unirex EP2.

Groet,

Erik.

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 16 Feb 2021, 10:14

Het ene vet doet dat wel, het andere niet. Voor sommige toepassingen is het een nadeel als de olie uit de emulsie komt.

Terug naar “Techniek”