carterontluchting via slangen in het chassis uit laten komen is ook een goeie.
dat is om de motorolie te vernevelen, wist je dat niet?
carterontluchting via slangen in het chassis uit laten komen is ook een goeie.
OttoVink schreef:De beste manier van conserveren van een rijdend chassis is af en toe afgewerkte motorolie vernevelen. Kost nix en dat kruipt tenminste.
Edward schreef:60 jaar geleden op de boerderie deden we dat om machines te conserveren die in de loods stonden te overwinteren. Dat was vooral tegen vliegroest. Op de ploegscharen ging afgewerkt vet en die waren nar één voor weer mooi schoon en glimmend.
45 jaar geleden zijn we daar al mee gestopt omdat er milieubezwaren beschreven werden in de vakbladen als de "Landbouwmechanisatie". Toen zijn we overgestapt op betere, lees milieuvriendelijker, producten.![]()
![]()
Anno 2020 je chassis conserveren met afgewerkte olie is niet echt passend bij de tijdsgeest...... Ik doe m'n best om alle lekkages meteen te verhelpen die bij een 16 jaar oude Disco toch iedere paar maanden langskomen (iig tot ik alle keerringen en pakkingen gehad heb) om het ding soort van minder milieubelastend te laten zijn.........
Landmarcs schreef:Héee ... je hebt toch nog maar pas Abraham gezien ?
60 jaar geleden is voor jouw tijd, 45 jaar geleden is voor de jaren des onderscheids.
Groeten MarcS
Edward schreef:Landmarcs schreef:Héee ... je hebt toch nog maar pas Abraham gezien ?
60 jaar geleden is voor jouw tijd, 45 jaar geleden is voor de jaren des onderscheids.
Groeten MarcS
Klopt maar toen begon mijn pa (met z'n broer) op de ouderlijke boerderij voor zichzelf. Heb hier de Landbouwmechanisatie tijdschriften uit die tijd (en daarvoor, de oudste is geloof ik van '51 oid) nog liggen.
In een vroege staat ook nog dat de manier van olieverversen uit de handleiding van veel trekkers niet meer acceptabel gevonden werd. Daarin staat namelijk dat je een kuil van minimaal 50cm diep moet graven om d afgewerkte olie in te laten lopen anders wordt de bovenlaag zompig.......![]()
![]()
Ik zelf rij sinds 1975 trekker als mannetje van 5 op de trekker bij het hooien en sleutelen zal nog wel wat later geweest.![]()
OttoVink schreef:Die kuil graven is toch niet zo raar? Het komt ook uit de grond. Circulaire economie heet dat tegenwoordig toch?
OttoVink schreef:Vloeibare lanoline in spuitfles(schapenwol vet) is heel goed en schoon. moeilijk aan te komen hier. Down under behandelen/smeren ze er alles mee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten