Crusty schreef:Is al niet makkelijk om bij te komen, de hoofdkoppelingscilinder, dus dat wil je niet twee maal achtereen doen.
En ... naar men mij vertelde was het bij de Td5 juist de hoofdkoppelingscilinder die het vaakst de geest geeft.
Waarom het een typisch Td5 probleem is weet ik niet, misschien is het die iets hogere pedaalkracht die je bij de Td5 hebt ?
Wellicht is het slim er een "afdakje" boven te hobby-boppen. Bijv. een lege ijsdoos die je met wat tie-wrapjes vastzet ??
De hoofdkoppelingscilinder zit immers precies onder het randje van de linker wing, en dus volop in de drup.
Groeten MarcS
PS Je kan vaak een hele tijd doorrijden met een lekkende hoofdremcilinder. 1º leg een kartonnetje onder het koppelingspedaal om de druppels op te vangen, 2º check zo nu en dan het vloeistofniveau, en leg een ouderwets plastic filmdoosje bij het blikje DOT4 -- het bijvullen vanuit het blikje is niet te doen, een (half) filmdoosje is vaak genoeg, met dat filmdoosje kom je er gemakkelijk bij, en 3º trap voor het wegrijden een keertje extra, maar niet te wild, de koppeling in. NB Je loopt natuurlijk het risico dat je een keertje helemaal door de koppeling trapt.