Engine stop cable 1975 109 Santana

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Fridge

Engine stop cable 1975 109 Santana

Berichtdoor Fridge » 14 Sep 2020, 16:02

Goedemiddag allen,

Eerst zal ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Dennis, 37 jaar en woonachtig in Meppel. Sinds een maand ben ik trotse bezitter van een Landrover Santana uit 1975. Uit wat onderzoek bleek dat de Santana's uit 1975 nog uit dezelfde onderdelen bestaat als de Engelse variant. Hiermee hoop ik ook makkelijker reserve/vervangende onderdelen te vinden.

Nu heb ik een oudere engine stop cable erin zitten die niet zo makkelijk meer werkt. Ik heb een nieuwe uit Engeland gekocht (Diesel, 2.25ltr, geen steering Lock), maar die is zeker 20cm korter dan die eruit komt. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Is er een ander type kabel die langer is? Die kan ik namelijk niet vinden, maar deze krijg is er niet netjes in, zonder dat hij langs andere onderdelen schuurt.

Ik zat nog te denken om de nieuwe kabel, met de oude kabel een stukje te verlengen, maar dat is een backup optie.

Groeten,
Dennis

Erik Peters

Re: Engine stop cable 1975 109 Santana

Berichtdoor Erik Peters » 14 Sep 2020, 19:31

Wat voor lengte stopkabel heb je nodig?
Is 2,60 m lang genoeg; https://www.techniekwebshop.nl/stopkabel-c402600-2-600-mm-2600-mm.html?

Groet,

Erik.

P.s. desnoods even stopkabel ingeven bij een zoekmachine (er is genoeg te koop, ook hele lange voor bootmotoren).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Sep 2020, 20:40

Fridge schreef:Ik heb een nieuwe uit Engeland gekocht (Diesel, 2.25ltr, geen steering Lock), maar die is zeker 20cm korter dan die eruit komt. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Is er een ander type kabel die langer is?

Dag Dennis,

Is het wellicht een kabel voor een RHD auto ?
Ik heb verder geen ervaring, maar het hangt af van waar naar waar de kabel moet lopen.
En ... langere kabels heeft Erik Peters al voor je gevonden.

Groeten MarcS

Fridge

Berichtdoor Fridge » 14 Sep 2020, 21:04

Mannen,

Heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik heb te specifiek gezocht op Land Rover stopkabels, dus nooit deze tegengekomen. Dit is een perfecte oplossing.
Goede opmerking vwb de LHD/RHD. Het staat er niet bij op de website waar ik hem heb gekocht, maar aangezien het een
Engelse site is, zal het wel standaard een RHD cable zijn.

Ik ben in ieder geval geholpen, nogmaals bedankt allebei!

Groeten,
Dennis

Terug naar “Techniek”