Hallo
Mijn Freelander 2 heeft helaas geen navigatie en multimedia systeem.
Eenvoudige radio en usb aux aansluitingen.
Wat zou een systeem kunnen zijn om mp3 van sd kaart kunnen spelen incl navigatie ?
Gr.Maarten
Multimedia en navigatie Freelander 2 2014
Re: Multimedia en navigatie Freelander 2 2014
110-Td5 X-tech 2006
Dat hangt van je budget af. En of de auto een enkel of dubbeldin aansluiting heeft.
Voor dubbeldin is er de wereld aan radios incl navigatie. Voor enkeldin is de keuze wat minder maar ook genoeg te vinden.
Laatst een Alpine Halo 9 in een Discovery gedrukt voor een kennis. Dat is een enkel din radio met een vast 9" scherm eraan. Dat is een beul van een radio! Maar ook 800 euri oid.
Omdat ik niet van Tv's in m'n auto's hou heb ik gewoon een Pioneer enkel din die Spotify snapt en ook usb. Die waren 90 euri. Navigeren doe ik op de telefoon op op een losse Garmin Zumo XT. Die laatste heb ik voor voor op de motort dus die kan dan ok wel in de wagen hangen.

Voor dubbeldin is er de wereld aan radios incl navigatie. Voor enkeldin is de keuze wat minder maar ook genoeg te vinden.
Laatst een Alpine Halo 9 in een Discovery gedrukt voor een kennis. Dat is een enkel din radio met een vast 9" scherm eraan. Dat is een beul van een radio! Maar ook 800 euri oid.
Omdat ik niet van Tv's in m'n auto's hou heb ik gewoon een Pioneer enkel din die Spotify snapt en ook usb. Die waren 90 euri. Navigeren doe ik op de telefoon op op een losse Garmin Zumo XT. Die laatste heb ik voor voor op de motort dus die kan dan ok wel in de wagen hangen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Christiaan van Dijk
Laatst een Alpine Halo 9 in een Discovery gedrukt
Blijft de stuurwiel bediening dan wel gewoon werken?
Disco 2 td5, RRC 300tdi, P38 4.6 HSE.
Christiaan van Dijk schreef:Laatst een Alpine Halo 9 in een Discovery gedrukt
Blijft de stuurwiel bediening dan wel gewoon werken?
Bij een D2 wel. Maar ik weet nie zeker of daar nog een extra interface voor nodig was. Bij de Pioneer in mijn Disco kunnen die knoppen die ook werken maar de interface was duurder dan de radio.
Edward van Vugt
-
Christiaan van Dijk
Aha okee, interessant.
Ik heb nu een Grom USB3 interface op de originele radio deze gebruikt de ingang van de CD wisselaar dus die doet het niet meer maar als je een aux ingang hebt kun je die gebruiken.
Het ding doet wel wat ie beloofd en helaas nog iets meer..... Het is onhandig bedienen en het stoort ook wel vaak op (ik vermoed) andere telefoon signalen maar Bluetooth, USB, Carkit alles werkt prima verder.
Die Alpine Halo 9 is inderdaad een mooi apparaat maar zoals je zegt ook serieus aan de prijs.
grt,
Christiaan
Ik heb nu een Grom USB3 interface op de originele radio deze gebruikt de ingang van de CD wisselaar dus die doet het niet meer maar als je een aux ingang hebt kun je die gebruiken.
Het ding doet wel wat ie beloofd en helaas nog iets meer..... Het is onhandig bedienen en het stoort ook wel vaak op (ik vermoed) andere telefoon signalen maar Bluetooth, USB, Carkit alles werkt prima verder.
Die Alpine Halo 9 is inderdaad een mooi apparaat maar zoals je zegt ook serieus aan de prijs.
grt,
Christiaan
Disco 2 td5, RRC 300tdi, P38 4.6 HSE.