Beste forumleden,
Mijn defender puma uit 2008 heeft een airco die het op zich wel goed doet maar als ik hem gebruik dan loopt er na verloop van tijd condenswater aan de bijrijder zijde naar beneden. Het condenswater komt vrij laag (ter hoogte van de voeten) aan de zijde van de middenconsole uit het dashboard. Heeft iemand soortgelijke klachten of weet iemand waar dit vandaan kan komen en hoe het op te lossen is?
Groet,
Peter
Lekkage airco interieur 110 puma 2.4 diesel
Re: Lekkage airco interieur 110 puma 2.4 diesel
Dan is de afvoer die onder de wagen zit verstopt. Dan loopt ie vol en bij een bocht oid komt het dan bij de bijrijder terecht.
Aan die afvoer zit een rubber dat soort van dicht is en pas bij een hoeveelheid water erboven opgaat en water doorlaat. Als die wat verkleeft komt er niks door.
Onder de wagen gaan liggen en er een keer in knijpen is voldoende om ze weer open te maken. Maar let op want je krijgt wel meteen een sloot water in je gezicht.
Als je niet te vaak off road gaat kun je die uit einden er ook gewoon afknippen. Dan is het gewoon een open slang die niet snel meer verstopt.
Aan die afvoer zit een rubber dat soort van dicht is en pas bij een hoeveelheid water erboven opgaat en water doorlaat. Als die wat verkleeft komt er niks door.
Onder de wagen gaan liggen en er een keer in knijpen is voldoende om ze weer open te maken. Maar let op want je krijgt wel meteen een sloot water in je gezicht.
Als je niet te vaak off road gaat kun je die uit einden er ook gewoon afknippen. Dan is het gewoon een open slang die niet snel meer verstopt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Die slang zou mooi in het ruitensproeiervloestofreservoir uit moeten komen. 
Beste Edward,
Ik heb een uurtje onder de auto gelegen maar kan geen slang vinden. Waar zou hij ongeveer moeten zitten?
Wat ik wel tegenkwam was een losse stekker bij mijn versnellingsbak. Ik heb er een foto van gemaakt en ook eens gekeken bij versnellingsbakken op internet en ik zie deze stekker ook bij ruilbakken. Nu de grote vraag. Moet deze stekker ergens in of is het een stekker om iets uit te kunnen lezen?
Groet,
Peter
Ik heb een uurtje onder de auto gelegen maar kan geen slang vinden. Waar zou hij ongeveer moeten zitten?
Wat ik wel tegenkwam was een losse stekker bij mijn versnellingsbak. Ik heb er een foto van gemaakt en ook eens gekeken bij versnellingsbakken op internet en ik zie deze stekker ook bij ruilbakken. Nu de grote vraag. Moet deze stekker ergens in of is het een stekker om iets uit te kunnen lezen?
Groet,
Peter
Boven de versnellingsbak aan de rechterkant. In lijn met de crossmember.
Dat zijn gewoon loze stekkers.
Dat zijn gewoon loze stekkers.
Edward van Vugt