vervangen visco freelander 2000

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger

vervangen visco freelander 2000

Berichtdoor Roger » 31 Jul 2020, 18:56

vrienden.

ben de visco van freelander td4 aan het vervangen maar loop vast.

achterste cardan prima los.
voorste niet los te krijgen.
de 6 bouten en moeren verwijderd maar het geheel blijft vastzitten. zit geen beweging in.
tot ovemaat van ramp viel de visco van de tijdelijke steun af en het gewicht kwam op de voorste CV die nu dikke zwarte olie lekt.
zal ik dus ook wel moeten vervangen.
schiet lekker op.
weet iemand raad?
als het kan PB me anders even voor mijn telefoonnummer.

thanks.
Roger.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Jan Gremmer

Re: vervangen visco freelander 2000

Berichtdoor Jan Gremmer » 02 Aug 2020, 02:51

hallo
als de bouten er uit zijn is die in principe los, misschien met een kleine schroevendraaier en een hamer.
aan de voorkant zit een soort van homokineet deze kan je uit elkaar halen als de rubber geschuurd is past een universele as hoesrubber een beetje nieuw vet er in en klaar.
bij het monteren de bouten van de visco niet vastdraaien, je kan de visco iets verschuiven zorgen dat je de ass tussen de visco en de achterdiff zonder spanning (niet op druk en niet op trek) vast zet, voor schuift die wel in elkaar.

misschien lid worden op de facebook pagina van de Freelander Owners Club Holland daar heb je meestal meteen antwoord op vragen.

Roger

Re: vervangen visco freelander 2000

Berichtdoor Roger » 04 Aug 2020, 17:02

ik heb de krik eronder gezet en beetje geforceerd en kwam inderdaad los.
en ja, het rubber was uitgedroogd en gescheurd. er is overal te lezen dat je dit niet kan repareren maar ik heb inderdaad een standaard rubber hoes besteld en monteer het wel aan de buitenkant ipv standaard aan de binnenkant vastgeperst.
veel vet en beetje dikke olie erin en moet goedkomen.
15€ ipv 250€ voor een nieuwe voorcardan.
:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Techniek”