Beveiligen lier
Beveiligen lier
Hoe beveiligen jullie een dure lier tegen diefstal? De moeren vast lassen ? Krijg je hem er zelf ook niet vanaf...
Re: Beveiligen lier
Dat is wat ik meestal gewoon doe. Heb ook niet de gewoonte het ding met regelmaat van de bumpert af te halen.
Ik bout hem gewoon vast en las dan de bout aan de bumper. Is het echt een heule mooie verzinkte of gecoate bumper dan eerst een strip tussen bumper en bouten en de bouten aan de strip lassen.
Mocht ie eraf moeten dan even met de lammellenschijf erover en hij kan weer los.
Ik bout hem gewoon vast en las dan de bout aan de bumper. Is het echt een heule mooie verzinkte of gecoate bumper dan eerst een strip tussen bumper en bouten en de bouten aan de strip lassen.
Mocht ie eraf moeten dan even met de lammellenschijf erover en hij kan weer los.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Beveiligen lier
Hoe vaak worden onbeveiligde lieren gestolen ?
Je kan overigens ook een wat dikkere moer nemen en er een borgschroefje in zetten.
En om alle reacties voor te zijn: Staat de auto langere tijd echt onbewaakt dan moet je sowieso de slijpschijf vrezen.
Een buitenboordmotor wordt zelfs gewoon uit een boot gezaagd.
Groeten MarcS
Je kan overigens ook een wat dikkere moer nemen en er een borgschroefje in zetten.
En om alle reacties voor te zijn: Staat de auto langere tijd echt onbewaakt dan moet je sowieso de slijpschijf vrezen.
Een buitenboordmotor wordt zelfs gewoon uit een boot gezaagd.
Groeten MarcS
Re: Beveiligen lier
Hangt van de lier af. A merk lieren als Superwich en Warn worden toch vrij regelmatig gejat. Niet dat ik cijfers beschikbaar heb maar ik heb toch al wel een keer of 8 een nieuwe lier moeten regelen, monteren en aansluiten.
Neem aan dat ik een uiterst minmaal deel van de markt bedien want ik doe eigenlijk heulemaal niks nie in LaRo's, lieren en aanverwante shit.

Neem aan dat ik een uiterst minmaal deel van de markt bedien want ik doe eigenlijk heulemaal niks nie in LaRo's, lieren en aanverwante shit.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Beveiligen lier
Aha, dan is het dus als met de buitenboordmotoren.
Dan loont het dus om minstens een zekere diefstal-vertrager in te bouwen.
Maarrr ... dan moet je misschien ook de lierbumper extra vast zetten.
Een mooie lier + mooie lierbumper is vast en zeker nog gewilder.
Ik heb meegemaakt dat zelfs eenvoudige buitenboordmotoren iedere avond naar binnen gesjouwd moesten.
Boot aan een zware ketting en een nauwelijks te kraken slot was niet genoeg, desnoods werd het gat waar de zware ketting door ging open gezaagd, boot meegenomen en elders de motor eruit gezaagd ... en dan - zo neem ik aan - nog weer verder weg het speciale motor-slot stuk geslepen.
Groeten MarcS
Dan loont het dus om minstens een zekere diefstal-vertrager in te bouwen.
Maarrr ... dan moet je misschien ook de lierbumper extra vast zetten.
Een mooie lier + mooie lierbumper is vast en zeker nog gewilder.
Ik heb meegemaakt dat zelfs eenvoudige buitenboordmotoren iedere avond naar binnen gesjouwd moesten.
Boot aan een zware ketting en een nauwelijks te kraken slot was niet genoeg, desnoods werd het gat waar de zware ketting door ging open gezaagd, boot meegenomen en elders de motor eruit gezaagd ... en dan - zo neem ik aan - nog weer verder weg het speciale motor-slot stuk geslepen.
Groeten MarcS
Re: Beveiligen lier
Klopt. Gewoon een garage of en boothuis is te makkelijk voor mensen die graag op een kluitje wonen.
Hier staat de Disco gewoon binnen.

Hier staat de Disco gewoon binnen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten