De Gripmax A/T die me aangeboden wordt heeft een heel beschaafd profiel, vriendelijker dan mijn BFG A/T zelfs.
Maar ik volg -in dank- toch het advies en blijf maar bij de onderkant van de markt weg.
Michelin Latitude Cross onder een 109 serie 3?
-
Landmarcs
Re: Michelin Latitude Cross onder een 109 serie 3?
kuyperh schreef:De Gripmax A/T die me aangeboden wordt heeft een heel beschaafd profiel, vriendelijker dan mijn BFG A/T zelfs.
Maar ik volg -in dank- toch het advies en blijf maar bij de onderkant van de markt weg.
In welke maat hadden ze die Gripmax A/T dan beschikbaar ?
Als ik even digitaal rondkijk vind ik geen 235/85x16 (wel een grofstoffelijke M/T).
Het is natuurlijk aanlokkelijk € 80 per Gripmax band tegen ander € 120 per band voor de "bekendere" merken.
Neem je ook de montage+balanceer-kosten mee dan wordt de verhouding al iets minder geflateerd.
Blijft dan uiteindelijk de vraag: Haalt die Gripmax 75% van de kilometers van die van een "bekender" merk.
Gaat ie voortijdig zwabberen, zwalken of hobbelen, laat het loopvlak vroegtijdig los of slijt ie onredelijk snel dan is goedkoop duurkoop.
Als ie die 75% levensduur haalt zit je op break-even, pas daarna ga je "verdienen".
Ik maak dit soort sommetjes overigens ook omgekeerd: De duurdere merken zitten soms op wel 50% boven die ± € 120 ... afgezien van mijn twijfel aan een 50% langere levensduur (of een zoveel betere prestatie op een ander vlak) is er bij zo'n prijzige band ook een prijziger risico mocht je eens een band verspelen. O ja, prijs je dan niet gelukkig als je de band pas bij 50% versleten verspeelt ... bij 50% versleten wil je/moet je een nieuw paar banden kopen, want een beetje ongelijk gaat nog wel echter halfweg sleets naast een nieuwe is toch minder.
Overigens is het mij nog niet gelukt om een band te verspelen maar het komt voor, en soms zelfs bij een hagelnieuwe band.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:In welke maat hadden ze die Gripmax A/T dan beschikbaar ?
GRIPMAX LT235/85R16 120/116S GRIPMAX A/T. 110 Euro gemonteerd en wel.
Maar als gezegd: ik ga voor iets anders.
-
Landmarcs
kuyperh schreef:Landmarcs schreef:In welke maat hadden ze die Gripmax A/T dan beschikbaar ?
GRIPMAX LT235/85R16 120/116S GRIPMAX A/T. 110 Euro gemonteerd en wel.
Maar als gezegd: ik ga voor iets anders.
We zijn benieuwd naar de eerste indruk, de eerste ervaringen (laten we zeggen na zo'n 1000 km) en dan (veel) later de duur-ervaringen.
We zien te weinig goed onderbouwde ervaringsterugmeldingen, zelfs niet van zaken als slijtage-snelheid - die in principe eenvoudig en objectief vast te stellen zou zijn (bij slijtagesnelheid spelen natuurlijk ook "subjectieve" zaken zoals al dan niet sportief rijden, of de hoeveelheid ruw terrein-gebruik.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:We zijn benieuwd naar de eerste indruk, de eerste ervaringen (laten we zeggen na zo'n 1000 km) en dan (veel) later de duur-ervaringen.
We zien te weinig goed onderbouwde ervaringsterugmeldingen, zelfs niet van zaken als slijtage-snelheid - die in principe eenvoudig en objectief vast te stellen zou zijn (bij slijtagesnelheid spelen natuurlijk ook "subjectieve" zaken zoals al dan niet sportief rijden, of de hoeveelheid ruw terrein-gebruik.
Nee, dat gaat hem niet worden. Ik durfde de Gripmax niet aan, zeker niet na deze forumdiscussie.
De bandenman kon geen Continental leveren, wel de BFG AT's. Maar wat hij me nog veel liever wilde leveren merkte ik na een lange wandeling door zijn bandenmagazijn langs vele honderden banden naar.................. een setje zo goed als nieuwe Gripmax-en. Vier banden, voor 200 Euro, gemonteerd en gebalanceerd. Ze zagen er prachtig uit maar het leek me nu niet bepaald reclame voor Gripmax. Waarom haalt iemand na luttele kilometers de Gripmax eraf en zet er iets anders onder?
Het is BFG AT geworden. Better safe than sorry!