OneTen 1983 wielhub oliekeerring
-
Arthur 110
OneTen 1983 wielhub oliekeerring
Wiel was vues van de olie dus eens opengemaakt, deze keerring zit toch verkeerd om? Zou verklaren dat hij is gaan lekken....
Re: OneTen 1983 wielhub oliekeerring
ja, die zit verkeerd om. of tie daardoor is gaan lekken weet ik niet. hij moet ook 4mm diep liggen. verder kan wiellagerspeling of ingesleten as de oorzaak zijn.
- Erik Peters
Re: OneTen 1983 wielhub oliekeerring
Doorgaans monteer ik keerringen inderdaad andersom, d.w.z. met de veer om de lip aan de 'binnenkant'.
Maar hij houdt de rommel zo wel goed buiten.
En het zou maar zo geen originele keerring kunnen zijn.
Daar zit namelijk helemaal geen veer in....'binnenkant' keerring (naar lager toe).
en de 'Defender' uitvoering heeft meerdere lippen.waarbij de hoogste lip tegen de flens van het aseind aan loopt.
Deze dien je wel correct te monteren, maar dat staat erop.
Bij de originele naafkeerring van een 110 uit 1983 zat geen extra lip (daar was de buitenkant ongeveer vlak, tenminste zo zat het bij mijn 1984-er 110), die extra lip kwam ik pas tegen bij mijn 1998-er Defender 300 Tdi.
Groet,
Erik.
Maar hij houdt de rommel zo wel goed buiten.
En het zou maar zo geen originele keerring kunnen zijn.
Daar zit namelijk helemaal geen veer in....'binnenkant' keerring (naar lager toe).
en de 'Defender' uitvoering heeft meerdere lippen.waarbij de hoogste lip tegen de flens van het aseind aan loopt.
Deze dien je wel correct te monteren, maar dat staat erop.
Bij de originele naafkeerring van een 110 uit 1983 zat geen extra lip (daar was de buitenkant ongeveer vlak, tenminste zo zat het bij mijn 1984-er 110), die extra lip kwam ik pas tegen bij mijn 1998-er Defender 300 Tdi.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht