Range Rover supercharged 4.2 v8

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rangeangel
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 Jun 2020, 22:05

Range Rover supercharged 4.2 v8

Berichtdoor Rangeangel » 02 Jun 2020, 22:15

Beste land en Range Rover liefhebbers ik ben hier nieuw ik heb vandaag een nare ervaring achter de rug vandaag onderweg richting Utrecht met Range Rover supercharged 4.2 V8 2008 raakte ik vermogen kwijt en het leek alsof mijn dan ook zwaar meedraaiende als ik gas gaf hoorde ik ook zwaar geluid en nadat ik de vermogen kwijt was ben ik na 500m gestopt op de Vlucht strook en ik heb even gewacht en weer geprobeerd te starten het leek erop dat de start moet bleef hangen er gebeurde niks ik heb nog 1 keer geprobeerd en daarna laten optakelen ik zag ook dat de radiateur volgens mij had gelekt maar toen ik stil ging staan en keek op de warmte meter die stond in de midden en de airco stond aan ik weet nu niet wat ik moet doen als ik overal kijk en lees ik word gek thermostaat Cisco koppeling koppakking scheur in de blok warm gelopen vast gelopen motor

deusjevo
Berichten: 386
Lid geworden op: 08 Okt 2016, 12:16

Re: Range Rover supercharged 4.2 v8

Berichtdoor deusjevo » 03 Jun 2020, 22:06

Uhh, al een diagnose laten stellen?
Ik kan er geen kaas van maken, ik gok op de koppakking.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

dormos
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 Jun 2010, 13:08

Re: Range Rover supercharged 4.2 v8

Berichtdoor dormos » 05 Jun 2020, 10:00

Ik denk dat 'ie last heeft van een gebrek aan interpunctie...
110 2.5NA ex-MOD 1985 (verkocht)
Disco 2 TD5 2002 Automaat
Renault Twizy 2012
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Bi Fuel 2017
Harley Davidson WLC 750 1950 (Liberator)

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Range Rover supercharged 4.2 v8

Berichtdoor Edward » 05 Jun 2020, 10:43

Koelsysteem nalopen en uitlezen of er wellicht iets gelogd is.

Er wordt altijd meteen geroepen "koppakking" en dus dure reparaties maar het kan ook gewoon een scheurtje in een koelslang, radiateur, dukvat, etc, etc.

Wegvallend vermogen is niks meer dan de ECU die ingrijpt omdat een waarde, meestal de koeltemp, te hoog wordt. Dat moet voorkomen dat de boel kapot loopt. Bij een Td5 is dat meestal te laat......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten