Heb. In disco nu een paar weken gestald en na een lage accu spanning de zaak weer opgeladen en na t starten komt de compressor niet meer in en blijft ie onderin zitten lampje gaat branden en speciale functies niet beschikbaar. Daar de compressor niets doet denk ik dat het in combinatie met de lage accuspanning die er is geweest een elektrisch probleem is. Wie kan mij adviseren wat te onderzoeken? Wie heeft hier ervaring mee?
Ciao Ronald
Discovery 3 lucht issue
Re: Discovery 3 lucht issue
Geen ervaring met een D3 maar na een lage accuspanning komt het vaker voor dat de ECU van de leg is en dan is even aan de computerhangen en uitlezen/instellen/resetten vaak genoeg om de boel weer te fixen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
ik wel ervaring mee en de D3 is inderdaad super gevoelig voor lage spanningen.
niet alleen de compressoraansturing.
normalerwijze hoot je altijd even de compressor aanslaan als je start. als de druk in de hoofdcylinder goed genoeg is slaat ie ook weer af.
dat de speciale functies het niet meer doen is normaal bij compressoruitval.
maar goed, ze overlijden ook regelmatig en dan moet je gewoon aan een andere.
neem wel de betere dan de eerst ingebouwde, waren dunlop of hitachi geloof ik en de nieuwere AMK zijn beter. moet je wel je computer herprogrammeren anders doet ie het niet.
succes.
niet alleen de compressoraansturing.
normalerwijze hoot je altijd even de compressor aanslaan als je start. als de druk in de hoofdcylinder goed genoeg is slaat ie ook weer af.
dat de speciale functies het niet meer doen is normaal bij compressoruitval.
maar goed, ze overlijden ook regelmatig en dan moet je gewoon aan een andere.
neem wel de betere dan de eerst ingebouwde, waren dunlop of hitachi geloof ik en de nieuwere AMK zijn beter. moet je wel je computer herprogrammeren anders doet ie het niet.
succes.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Vandaag even via de garage de discovery uitgelezen en gereset. Deed het daarna direct weer. Alles even nagelopen en geen storingen meer. Thanks voor het advies Edward en Roger 
Ik vind de bestuurder van zo'n (avontuurlijke!) auto zelf het motormanagement zou moeten kunnen terugzetten. Zo'n functie is heus wel in de software op te nemen. Je zal maar ergens zijn met zo'n probleem waar het erg lastig is om een garage te vinden.
In mijn beleving is de avontuurlijkheid van de landrovers vooral te vinden in het oplossen van technische problemen. Zo, ik hoop dat dit een schop tegen het zere been van Landrover is.
In mijn beleving is de avontuurlijkheid van de landrovers vooral te vinden in het oplossen van technische problemen. Zo, ik hoop dat dit een schop tegen het zere been van Landrover is.
Gerard4t schreef:Ik vind de bestuurder van zo'n (avontuurlijke!) auto zelf het motormanagement zou moeten kunnen terugzetten. Zo'n functie is heus wel in de software op te nemen. Je zal maar ergens zijn met zo'n probleem waar het erg lastig is om een garage te vinden.
Wat een onzin! https://www.nanocom-diagnostics.com/shop/product/ncom40
Aan je LaRo sleutelen kun je niet zonder in gereedschap te investeren. Alleen zijn er mensen die een doppenset wel en een computer geen gereedschap vinden.
Die mensen staan pas een jaar of dertig stil......
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Tja, Edward, je hebt 100% gelijk met je gereedschap.
Als we de vernieuwingsangst in extremo doortrekken dan zou je een auto moeten kunnen repareren met het gereedschap dat ik voor de fiets gebruik (of nog een stapje verder met het gereedschap van een ouderwetse wagenmaker).
Aan de andere kant is het toch best onhandig dat een auto van de leg raakt door een periode met een onderspanning. Of het ook voor de Disco 3 en verder geldt, maar sommige auto's raken al in de war als je de accu niet vlgs het boekje aan de lader (of hulp-start-kabels) hangt, en/of moeten zelfs een nieuwe accu "inleren".
Ik weet het, het wordt ook steeds normaler dat je de halve auto moet demonteren om een lampje te vervangen ... kennelijk is dat "normaal", en ik vind dat toch echt gek -- zeker bij koplampen ... waarvan je gewoonlijk pas 's avonds of 's nachts merkt dat ze het niet doen.
Groeten MarcS
Als we de vernieuwingsangst in extremo doortrekken dan zou je een auto moeten kunnen repareren met het gereedschap dat ik voor de fiets gebruik (of nog een stapje verder met het gereedschap van een ouderwetse wagenmaker).
Aan de andere kant is het toch best onhandig dat een auto van de leg raakt door een periode met een onderspanning. Of het ook voor de Disco 3 en verder geldt, maar sommige auto's raken al in de war als je de accu niet vlgs het boekje aan de lader (of hulp-start-kabels) hangt, en/of moeten zelfs een nieuwe accu "inleren".
Ik weet het, het wordt ook steeds normaler dat je de halve auto moet demonteren om een lampje te vervangen ... kennelijk is dat "normaal", en ik vind dat toch echt gek -- zeker bij koplampen ... waarvan je gewoonlijk pas 's avonds of 's nachts merkt dat ze het niet doen.
Groeten MarcS
Edward schreef:Gerard4t schreef:Ik vind de bestuurder van zo'n (avontuurlijke!) auto zelf het motormanagement zou moeten kunnen terugzetten. Zo'n functie is heus wel in de software op te nemen. Je zal maar ergens zijn met zo'n probleem waar het erg lastig is om een garage te vinden.
Wat een onzin! https://www.nanocom-diagnostics.com/shop/product/ncom40
Aan je LaRo sleutelen kun je niet zonder in gereedschap te investeren. Alleen zijn er mensen die een doppenset wel en een computer geen gereedschap vinden.
Die mensen staan pas een jaar of dertig stil......![]()
Gelukkig zijn er nog genoeg Series en Defenders van voor 1999 voor die mensen.
Edward, ik ga er niet van uit dat iedereen aan de techniek van zijn of haar voertuig wil sleutelen en derhalve lijkt het mij zinvol om wel zelf een dergelijke storing op te kunnen lossen middels het handboek waar een eventuele reset-procedure in genoemd wordt als oplossing voor een probleem dat onderweg kan ontstaan. Tot nu toe heb ik mezelf steeds kunnen redden onderweg en daarmee min reis eenvoudig kunnen vervolgen, zou ik de problemen niet hebben kunnen oplossen dan had ik voor veel geld een sleepdienst moeten laten komen en vervangend vervoer regelen, het zou mijn vakanties deels beroofd hebben van de broodnodige rust die ik ervan verwacht had.
Gerard4t schreef:Tot nu toe heb ik mezelf steeds kunnen redden onderweg en daarmee min reis eenvoudig kunnen vervolgen, zou ik de problemen niet hebben kunnen oplossen dan had ik voor veel geld een sleepdienst moeten laten komen en vervangend vervoer regelen, het zou mijn vakanties deels beroofd hebben van de broodnodige rust die ik ervan verwacht had.
Nee hoor, daar is de wegenwacht voor uitgevonden. Moderne auto's werken allemaal volgens hetzelfde OBD protocol en de meeste dingen kan de WW gewon langs de kant van de weg fixen. Zelfs mijn D2 die nog volgens een oud en niet compatibel obd systeem werkt kon de WW resetten......
Mensen hebben verzekeringen voor de belachelijkste dingen en als je auto rijdt is een pech hulpverzekering gewoon een simpel en voordelig iets.
Marc: weet niet hoeveel bouten 27 jij op je fiets hebt maar ikke geen één!
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Marc: weet niet hoeveel bouten 27 jij op je fiets hebt maar ikke geen één!![]()
Ik meen dat er niet één 27 is ... maar het balhoofd is 32 (en soms heb je daar nog groter).
En ik schreef dat je wel erg veel last van "vernieuwingsangst" moet hebben om aan de fiets-gereedschapset vast te blijven houden.
(Ik moet zeggen dat er desondanks nog heel wat sleutel-mogelijkheden zijn met alleen die fiets-gereedschapset.)
Omgekeerd vind ik het wat armoedig om een avontuurlijke terrein-auto te construeren waarbij je een WW-abonnement (oid) nodig hebt voor zelfs de eenvoudigste onderweg-pech. Bij de Defender (en de Disco t/m nummer 2) was nog heel veel alledaags ongemak met wat "fietsenmakers-kennis" te repareren. (Het bij de "Puma" Defender achterlangs vervangen van de rechter koplamp kan overigens alleen een slangemens, aan de linkerkant helpt wat inventiviteit de gewone mens, beide wil je niet in de stromende regen doen, en 's nachts is eigenlijk ook al geen aanbeveling.)
Groeten MarcS