Landmarcs schreef:paul k schreef:Ik denk het euvel gevonden te hebben .... de pomp doorgemeten en bleek dat er mbt stroom tbv de pomp niet in orde ... Het relais bleek slecht contact te maken. Spul schoongemaakt en tot nu toe geen problemen meer.
We gaan zien of dit de werkelijke oorzaak was, maar daar lijkt het wel op.
Het was dus wel de pomp, maar dan anders. De precieze schakeling ken ik niet, maar ik had begrepen dat tijdens het start-proces de pomp het brandstofcircuit op druk brengt (als je de ontluchtingsprocedure start pompt ie zelfs extra), en daarna hoort ie het circuit blijvend op druk te houden.
In hoeverre daarbij nog een andere "intelligente" terugkoppeling bestaat weet ik niet, anders komt het op alleen de brandstofdruk-regelaar en retour aan.
Nu eens zien ... of ie er na zo'n 700 km mee stopt — als de tank leeg is![]()
Groeten MarcS
Intelligent hoeft niet. Als je gewoon ff de druk meet voor de Fpr dan weet je of de pomp het goed doet. Daarna ga je kijken wáárom ie het niet goed doet.
Daarom: meten is weten