Td5 2004 stopt er mee na 5/6 km

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Td5 2004 stopt er mee na 5/6 km

Berichtdoor Edward » 08 Mei 2020, 18:24

Landmarcs schreef:
paul k schreef:Ik denk het euvel gevonden te hebben .... de pomp doorgemeten en bleek dat er mbt stroom tbv de pomp niet in orde ... Het relais bleek slecht contact te maken. Spul schoongemaakt en tot nu toe geen problemen meer.
We gaan zien of dit de werkelijke oorzaak was, maar daar lijkt het wel op.


Het was dus wel de pomp, maar dan anders.   De precieze schakeling ken ik niet, maar ik had begrepen dat tijdens het start-proces de pomp het brandstofcircuit op druk brengt (als je de ontluchtingsprocedure start pompt ie zelfs extra), en daarna hoort ie het circuit blijvend op druk te houden.
In hoeverre daarbij nog een andere "intelligente" terugkoppeling bestaat weet ik niet, anders komt het op alleen de brandstofdruk-regelaar en retour aan.

Nu eens zien ... of ie er na zo'n 700 km mee stopt — als de tank leeg is   :shock:

Groeten MarcS


Intelligent hoeft niet. Als je gewoon ff de druk meet voor de Fpr dan weet je of de pomp het goed doet. Daarna ga je kijken wáárom ie het niet goed doet.

Daarom: meten is weten
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Td5 2004 stopt er mee na 5/6 km

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mei 2020, 20:09

Edward schreef:
Landmarcs schreef:
paul k schreef:Ik denk het euvel gevonden te hebben .... de pomp doorgemeten en bleek dat er mbt stroom tbv de pomp niet in orde ... Het relais bleek slecht contact te maken. Spul schoongemaakt en tot nu toe geen problemen meer.
We gaan zien of dit de werkelijke oorzaak was, maar daar lijkt het wel op.


Het was dus wel de pomp, maar dan anders.   De precieze schakeling ken ik niet, maar ik had begrepen dat tijdens het start-proces de pomp het brandstofcircuit op druk brengt (als je de ontluchtingsprocedure start pompt ie zelfs extra), en daarna hoort ie het circuit blijvend op druk te houden.
In hoeverre daarbij nog een andere "intelligente" terugkoppeling bestaat weet ik niet, anders komt het op alleen de brandstofdruk-regelaar en retour aan.

Intelligent hoeft niet. Als je gewoon ff de druk meet voor de Fpr dan weet je of de pomp het goed doet. Daarna ga je kijken wáárom ie het niet goed doet.

Daarom: meten is weten


Ik bedoelde iets anders:
Wordt de pomp zelf nog "intelligent" aangestuurd of is ie gewoon aan of uit (of bijna stuk) en wordt de druk alleen door de FPR geregeld ?
't Zal wel zonder intelligentie gaan want indien wel dan moet er toch iets als een druksensor zijn ... en dan was die vast en zeker uit te lezen.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Td5 2004 stopt er mee na 5/6 km

Berichtdoor Edward » 08 Mei 2020, 20:18

Gewoon een aan/uit pomp voor zover ik weet.

Het is grappig dat veel mensen zo electronica angstig zijn als het om bv de D2 gaat want het eigenlijk gewoon een redelijk moderne diesel voor z'n tijd (pompverstuiver) maar de hele aansturing heeft veel weg van een ouwe Commodore 64 ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten