tja.
hier in Frankrijk verkoop je een auto erg lastig als niet de juiste stempeltjes in het onderhoudsboekjes staan.
ze hechten hier meer waarde aan de papieren toestand dan aan de daadwerkelijke fysieke toestand van de auto.
De zogenaamde dealer hier verkoopt ook Volvo en Seat dus nauwelijks een expert te noemen maar wel officieel LR dealer.
Liefde en trots voor het merk dus al helemaal niet.
als ik mijn LR of welke auto dan ook onderhoud gebeurt dat met uiterste zorg en aandacht.
ik weet dus ook zeker dat alle door mij uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden beter en netter zijn dan bij de officiële tijdsgebonden dealert.
maar de fransosen zijn gek op papier en administratie. volledig onbegrijpelijk voor een Nederlander. een uitermate bureaucratische instelling.
Service historie
Re: Service historie
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
Landmarcs
Roger schreef:tja.
hier in Frankrijk verkoop je een auto erg lastig als niet de juiste stempeltjes in het onderhoudsboekjes staan.
ze hechten hier meer waarde aan de papieren toestand dan aan de daadwerkelijke fysieke toestand van de auto.
..... Fransozen zijn gek op papier en administratie. Volledig onbegrijpelijk voor een Nederlander. Een uitermate bureaucratische instelling.
Hmmm ... interessant en ook eigenaardig.
Fransozen zijn tegelijk ook dol op "bricolage" etc.
Misschien hebben ze zoveel zelfkennis dat ze de dealer toch meer vertrouwen als zichzelf.
zijn boven al bureaucraten en gek op papier.
voor ALLES is hier een enorme berg papier nodig.
(wellicht was daarom ook toiletpapier uitverkocht gedurende de crisis).
voor ALLES is hier een enorme berg papier nodig.
(wellicht was daarom ook toiletpapier uitverkocht gedurende de crisis).
Life's a journey, not a destination.
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat