trekgegevens vermelden in het kentekenregister

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Master Ken

trekgegevens vermelden in het kentekenregister

Berichtdoor Master Ken » 01 Apr 2020, 11:56

Kon helaas niet direct iets vinden met de zoekfunctie, vandaar even een nieuw topic.

Van mijn 110 zijn volgens het RDW geen gegevens bekend wat de auto mag trekken. Eventueel willen ze dit aanpassen, mits ik eventueel het volgende kan aanleveren:

Medewerker van het RDW heeft één van de volgende verklaringen nodig:

- een verklaring van de registrerende instantie uit de Europese lidstaat van waaruit het voertuig in het verleden is ingevoerd in Nederland. In deze verklaring moet staan wat het voertuig geremd en ongeremd mag trekken.
Of:
- een verklaring van de voertuigfabrikant van uw voertuig wat de aanhangwagengewichten zijn.
Of:
- een verklaring van de Nederlandse importeur waaruit blijkt wat de nationale Nederlandse goedkeuring van het voertuig is, met de daarbij behorende aanhangwagengewichten.
Of:
- een foto van het typeplaatje van uw voertuig waaruit de aanhangwagengewichten te herleiden zijn. Vermelding van b.v.GVWR (maximum massa voertuig) en GCWR (maximum massa samenstel). Deze foto wordt als een fabrieksverklaring gezien. Het aanhangwagengewicht wordt dan GCWR-GVWR

Wie heeft hier ervaring mee, of eventueel een contactpersoon bij de importeur die ik kan/mag benaderen?

Daarnaast wordt oa ook nog dit aangegeven:
Indien u niet een van deze verklaringen kunt/wilt overleggen, kan op uw eigen verantwoordelijkheid overgegaan worden tot de volgende vermeldingen in het kentekenregister:
Ongeremd aanhangwagengewicht: 1710 kg.
Geremd aanhangwagengewicht: 750 kg.

Wat is wijsheid in deze? Alvast bedankt voor een reactie. :mrgreen:
Drive It Like You Stole It! :lol:

Edward

Re: trekgegevens vermelden in het kentekenregister

Berichtdoor Edward » 02 Apr 2020, 13:26

Vroegah in de goeie ouwe tijd kon je de importeur bellen en daar was welgeteld 1 meneer die dat voor je kon regelen. Denk da die meneer met pensioen is want tegenwoordig moet je naar de dealert en die kan de verklaring uitprinten.

De vergoeding die ze daar voor vragen verschilt enorm per dealert en je relatie tot die dealert. Maar strik je schoenen even extra goed als je daar naar toe gaat. :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Master Ken

Berichtdoor Master Ken » 02 Apr 2020, 15:19

bedankt voor je reactie Edward.
Inmiddels staat de vraag uit bij de importeur (nog geen reactie).
Heb tevens ook contact gehad met het archief in UK ivm geboortecertificaat en technisch overzicht.
https://www.britishmotormuseum.co.uk/archive

Vind het altijd wel leuk om zoveel mogelijk oude "zooi" bij de auto te hebben. Dus kon de verleiding niet weerstaan om toch maar online de bestelling te plaatsen.

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 02 Apr 2020, 17:25

Ik ben met de afdeling Customer Relations van importeur Jaguar - Land Rover bezig geweest voor m’n Range Rover Classic echter wat een drama met communicatie.
Van de een naar de ander gestuurd, uiteindelijk naar een dealer die mij weer naar de importeur stuurde en toen ben ik maar gestopt.
Die kar of caravan durf ik zonder trekgewicht op kenteken ook wel aan m’n originele Range Rover haak te hangen, op die haak zit een keuringsplaatje met 3500 kilo erop, ik geloof het verder wel.

Kosten waren trouwens 175 euro ex BTW voor een administratieve handeling.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Apr 2020, 18:03

deusjevo schreef:Die kar of caravan durf ik zonder trekgewicht op kenteken ook wel aan m’n originele Range Rover haak te hangen, op die haak zit een keuringsplaatje met 3500 kilo erop, ik geloof het verder wel.

Zolang je dat maar even goed met je verzekering af kaart. Een boete is nie erg, die kun je op voorhand opzoeken n weet je wat je riskeert. Maar een verzekering die dreigt niet uit te keren geeft wel heel veel stress.

Nou zal dat niet snel gebeuren maar de gemiddelde gebeurtenis waarvoor je je verzekert ook niet. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Apr 2020, 19:07

Master Ken schreef:Daarnaast wordt oa ook nog dit aangegeven:
Indien u niet een van deze verklaringen kunt/wilt overleggen, kan op uw eigen verantwoordelijkheid overgegaan worden tot de volgende vermeldingen in het kentekenregister:

Mij lijkt het in ieder geval wijsheid als je die geremde en ongeremde hierboven omgewisseld moet lezen.

Je kan natuurlijk ook nog proberen of ipv. een foto van een typeplaatje ook een foto uit een instructieboekje oid voldoet (zal wel niet).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Apr 2020, 19:25

Landmarcs schreef:Je kan natuurlijk ook nog proberen of ipv. een foto van een typeplaatje ook een foto uit een instructieboekje oid voldoet (zal wel niet).

Groeten MarcS

Dat hangt van de keurmeester af en van je eigen assertiviteit. Ooit een 130 van een vriend naar de Rdw gebracht met mijn aanhanger voor importkeuring. Toen ook geen trekgewicht en zelfde discussie. Mijn kentekenbewijs van mijn 130 erbij en laten zien dat die gewoon 3500kg had staan. Toen is dat gewoon overgenomen.

Maat van me heeft een 127 die 5 ton mag trekken en een 110 die 6.5 ton mag trekken. Volgens het kenteken dan want geen elektrische of luchtremmen. Maar bij beide auto's is bij import gewoon het trekgewicht uit Zwitserland overgenomen. :shock:
Edward van Vugt

Master Ken

Berichtdoor Master Ken » 02 Apr 2020, 22:51

Landmarcs schreef:
Master Ken schreef:Daarnaast wordt oa ook nog dit aangegeven:

Mij lijkt het in ieder geval wijsheid als je die geremde en ongeremde hierboven omgewisseld moet lezen.

Je kan natuurlijk ook nog proberen of ipv. een foto van een typeplaatje ook een foto uit een instructieboekje oid voldoet (zal wel niet).

Groeten MarcS

Dat was ook mijn gedachten. Heb het idee dat ze dit moeten omdraaien. Overigens heb ik onder de motorkap ook een plaatje gevonden incl VIN nummer en wat gewicht gegevens. Kan ik daar eventueel wat mee?
Importeur heb ik nog geen reactie van, maar heb ook een technische uitdraai besteld in UK bij het archief.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2020, 14:08

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Dat hangt van de keurmeester af en van je eigen assertiviteit. Ooit een 130 van een vriend naar de Rdw gebracht met mijn aanhanger voor importkeuring. Toen ook geen trekgewicht en zelfde discussie. Mijn kentekenbewijs van mijn 130 erbij en laten zien dat die gewoon 3500kg had staan. Toen is dat gewoon overgenomen.

Maat van me heeft een 127 die 5 ton mag trekken en een 110 die 6.5 ton mag trekken. Volgens het kenteken dan want geen elektrische of luchtremmen. Maar bij beide auto's is bij import gewoon het trekgewicht uit Zwitserland overgenomen. :shock:

Een kopietje van een gelijk gemotoriseerde (en liefst ook verder gelijke: leeftijd & uitvoering) 110 met aanhangwagen-gewichten is dus wellicht een goede binnenkomer.

Een kopietje uit het Owners Manual / Intructieboek (als daar iets in staat) wellicht ook.

Ik neem aan dat bijgesloten overzichtje een beetje "dun" is als bewijsmateriaal.

Max Gross Trailer Weight.jpeg

Master Ken

Berichtdoor Master Ken » 24 Apr 2020, 11:00

bij deze een update:
eerder een brief gestuurd naar RDW met foto van VIN plaatje en foto van uitleg hiervan uit de handleiding. Samen met een kenteken van eenzelfde voertuig. Had niet verwacht dat ze dit zouden goedkeuren, maar vandaag alles per post ontvangen. Echt top.
Land Rover dealer vroeg 175 euro excl BTW voor een technisch overzicht, wat uiteraard absurd is.
Waarschijnlijk ga ik eenzelfde rapport ontvangen vanuit UK, vanwege mijn technische "aankoop" daar samen met het geboorte certificaat.
Die laatste heb ik al binnen, echt een aanfluiting. Bijna overal staat "not recorded". Best een duur printje dan!

Terug naar “Techniek”