trekgegevens vermelden in het kentekenregister

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: trekgegevens vermelden in het kentekenregister

Berichtdoor Landmarcs » 24 Apr 2020, 17:55

Master Ken schreef:bij deze een update:
eerder een brief gestuurd naar RDW met foto van VIN plaatje en foto van uitleg hiervan uit de handleiding. Samen met een kenteken van eenzelfde voertuig. Had niet verwacht dat ze dit zouden goedkeuren, maar vandaag alles per post ontvangen. Echt top.
Land Rover dealer vroeg 175 euro excl BTW voor een technisch overzicht, wat uiteraard absurd is.
Waarschijnlijk ga ik eenzelfde rapport ontvangen vanuit UK, vanwege mijn technische "aankoop" daar samen met het geboorte certificaat.
Die laatste heb ik al binnen, echt een aanfluiting. Bijna overal staat "not recorded". Best een duur printje dan!

Geweldig, dit is dan kennelijk de/een route om de te dure dealer te omzeilen.
Het is natuurlijk schande dat de dealer en/of importeur meer dan € 200,- vraagt voor een heel eenvoudig technisch overzichtje.
Een paar €uro voor printje en handelingskosten en overhead zou redelijk zijn.

En ... welke trekgewichten heb je nu gekregen ? ( En bij welk voertuig ? )

Groeten MarcS

Master Ken

Berichtdoor Master Ken » 24 Apr 2020, 18:19

ongeremd 750kg
geremd 3500Kg
(110 1985 2.5 liter benzine)

Wat mij betreft voldoende.
Overigens ben ik nog zoekende naar de elektra kabel voor mijn trekhaak. Tips, adviezen etc zijn welkom.

Overigens is mij verteld dat als je bijvoorbeeld LED lampjes hebt, dit weer problemen kan geven met de verlichting van een aanhanger? Iemand die dit kan ontkrachten?
Drive It Like You Stole It! :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Apr 2020, 18:30

Master Ken schreef:samen met het geboorte certificaat.
Die laatste heb ik al binnen, echt een aanfluiting. Bijna overal staat "not recorded". Best een duur printje dan!

Dat is eigenlijk best vreemd. Ik heb voor mijn Disco bij de dealert (net voor het werd verkocht en het gedaan was met de pret) een "build sheet" uit laten printen en daar staat echt alles op wat er van de wagen te weten valt.

Kan natuurlijk zijn dat het bouwjaar gerelateerd is hoewel ik van m'n Serie II uit '63 ook zo'n overzichtje heb.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Apr 2020, 20:02

Master Ken schreef:Wat mij betreft voldoende.

Meer krijg je niet, althans niet zonder een "omweg".
Of je 3,5 ton nog een beetje op gang krijgt met een 2,5 petrol is meer de vraag.

Overigens is mij verteld dat als je bijvoorbeeld LED lampjes hebt, dit weer problemen kan geven met de verlichting van een aanhanger? Iemand die dit kan ontkrachten?

Ik denk dat ik dit wel kan ontkrachten.
Het verlichtingscircuit van de LandRover is zo primitief dat LED weinig uitmaakt.
Je doet er wel verstandig aan om een "Zweedse Lichteversterker" of een vergelijkbare relais-schakeling in te bouwen (als je die nog niet hebt).
Mocht je een aanhanger met een kerstboom aan gloei-lampjes achter de auto hangen dan is ook een relais-schakeling voor het "stadslicht" (of voor alleen de aanhanger) verstandig.
Wel maakt LED alleen uit waar het de knipperlichten betreft, en daarvoor heb je dan "solid-state" knipperlicht-relais.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Apr 2020, 20:35

Edward schreef:....
eigenlijk best vreemd. Ik heb ... bij de dealert .... een "build sheet" uit laten printen en daar staat echt alles op wat er van de wagen te weten valt.

Dat heb ik indertijd ook zo gedaan - andere dealer - gewoon gevraagd, toen het allemaal nog goed was.
Dwz. een (eerdere) andere dealer kon zelfs de alarm-bypass-code niet terugvinden, je hebt dealers en dealers.
Bij een betere dealer was het eenvoudig: tijdens de koffie-pause een paar toetsen en het printje was daar.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”