achteruitrijlicht
-
Hans Eijer
achteruitrijlicht
Mijn achteruitrijlicht werkt niet. Ik heb de schakelaar op de versnellingsbak er nu uitgehaald om te testen. Op de toevoerdraad geeft de meter 12 volt. Als ik de verwijderde schakelaar in de werkbank hard indruk dan geeft de meter niet aan dat er stroom door loopt. Is de schakelaar dan stuk? Al zou de schakelaar wel open gaan, dan heb ik toch meteen kortsluiting? (+ en- verbonden)?
- Erik Peters
Re: achteruitrijlicht
Toevallig werkte bij mijn Td5 uit 2001 afgelopen week de achteruitrijverlichting ook niet, tevens had ik geen remlicht (zag ik in het donker).
Daarom was mijn vermoeden dat er een zekering was doorgebrand en dit vermoeden was juist. Een nieuwe zekering erin en 'alles' deed het weer. Ik denk dat dit bij de vorige eigenaar ook eens was gebeurt, omdat er een 15A zekering in zat (terwijl er een 10A in hoort te zitten).
Maar als er 12V op de schakelaar voor de achteruitrijverlichting staat is er geen zekering defect. Zitten er niet twee draadjes aan die achteruitrijschakelaar? Dan verbind de schakelaar alleen door bij indrukken.
Groet,
Erik.
Daarom was mijn vermoeden dat er een zekering was doorgebrand en dit vermoeden was juist. Een nieuwe zekering erin en 'alles' deed het weer. Ik denk dat dit bij de vorige eigenaar ook eens was gebeurt, omdat er een 15A zekering in zat (terwijl er een 10A in hoort te zitten).
Maar als er 12V op de schakelaar voor de achteruitrijverlichting staat is er geen zekering defect. Zitten er niet twee draadjes aan die achteruitrijschakelaar? Dan verbind de schakelaar alleen door bij indrukken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Hans Eijer
Re: achteruitrijlicht
Het probleem is opgelost. De schakelaar is defect. De 12 volt kwam via het lampje.