Edward schreef:conny schreef:klopt, keurmeesters hebben geen verstand van defenders. Bij een steekproef zoeken ze ook altijd naar de accu onder de motorkap en denken ze dat de motor uit een bmw komt

Generaliseren is ook een kunst. Ik ga naar de lokale apk boer die .... .
Jullie hebben het over twee verschillende zaken. De goede APK-keurmeester, eentje waar je je auto blindelings aan kunt toevertrouwen weet de weg in een Defender, en hij kent ook de do's & don't's. En daarnaast heb je de RDW-keurmeesters die soms ook alles weten, maar lang niet altijd.
Even geleden was mijn Defender (en dus keurmeester) uitgekozen voor een steekproef en de RDW-man was er op tijd ... en de monteur-keurmeester hielp de RDW-man zo hier en daar zodat hij soepeltjes door de herkeuring heen ging. Dat is beter voor iedereen ... als zo'n RDW-man een plee-figuur slaat waar ook nog de klant bij staat zou je maar zo kunnen hebben dat ie overgaat op een "stipheids-actie" en alles driedubbel wil checken - niet dat er iets mis was, maar dat is dan ongemakkelijk voor iedereen.
En natuurlijk, als het echt een knullige RDW-man is dan kan je 'm ook op z'n gezicht laten gaan ... maar of zoiets nu goed is voor de good-will ?
Overigens had ik ooit, lang geleden, een politie-controle, een semi-totale controle, maar dan dus voor de beginnende agent.
De goed willende beginner zocht ook eerst onder de motorkap naar de accu, zei daarna met een doorzichtige zelfverzekerdheid of de accu achterin stond ... ik heb 'm maar uit de droom geholpen.
Je kan je overigens afvragen of ze bij de APK de accu wel "moeten" controleren: Je moet er immers een aantal zaken voor losnemen.
Goed, terug bij de politie-controle: de beginnende agent was al lang blij dat ik 'm kon wijzen waar hij het chassisnummer kon vinden ... hij deed daarna geen moeite om het ook werkelijk af te lezen
(wat lastig was geweest omdat het deels afgedekt werd door een stuurstang-beschermplaat-steun).
Groeten MarcS