Disco 2 eruit of tune-up

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RutgerB

Disco 2 eruit of tune-up

Berichtdoor RutgerB » 29 Feb 2020, 21:29

Hallo allemaal,

Ik heb een Disco 2 uit 2000, huidige km stand 144.000 km.
Ik heb de auto overgenomen van de eerste eigenaar in Zwitserland, mijn buurman aldaar.
Auto is technisch in topstaat, heb geen problemen om er geld aan uit te geven want is voor ons een ideale tweede gezinsauto en caravantrekker.

Ik zoek iemand die de hemel (gaat nu flink zakken) dakramen (kleine lekkage) en het interieur (scheur in bestuurdersstoel) en wat andere kleine dingen kan aanpakken om zo de auto weer 2/3 jaar mee te laten gaan. Hiermee wil ik voorkomen dat de disco snel "sleets" wordt.

Dank alvast voor tips en reacties.

Afbeelding

Edward

Re: Disco 2 eruit of tune-up

Berichtdoor Edward » 01 Mar 2020, 13:31

De hemel verwijderen is simpel zat zelf te doen en dan kost stofferen gemiddeld tussen de 275 en 350 euro afhankelijk van de stoffeerder en de gekozen stof. Zelf doen kan ook, ik heb stof gekocht bij https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/a ... breed.html samen met twee bussen lijm. Dan ben je nog 100 euri kwijt en het is geen eenvoudige klus. Dus zonder ervaring beter laten doen.

De stoelwang repareren kost meestal maar 50 euri oid. Mocht het schuim ook slecht zijn kun je bij Exmoortrin in UK nieuwe bestellen. Die zitten beter dan de originele!

Wil je zelf niets oden en zet je hem bij een stoffeerder binnen dan zul je dus tegen de 400-450 euro kwijt zijn en dan bestaat de kans dat je tussendoor nog de zonnedaken elders moet laten nakijken. Al komt dat lekken meestal van de rubber waarmee ze op het dak liggen. Dus een keer demonteren en opnieuw monteren en de kwaal is weer voor 15 jaar opgelost.

Een enkele keer is er een afvoergootje afgebroken, die kun je gewoon lijmen met een goede lijm.

Mocht je hem er toch uit willen doen, nu is een goed moment want er wordt dik geld betaald voor D2's met een km stand van onder de 150K. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 01 Mar 2020, 17:12

Als je adressen zoekt is het misschien handig om de regio er bij te vermelden.

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006

RutgerB

Berichtdoor RutgerB » 02 Mar 2020, 08:53

Ron63 schreef:Als je adressen zoekt is het misschien handig om de regio er bij te vermelden.

Regio Noord Holland.
Maar het is geen probleem de auto ergens in NL te brengen en een weekje te laten staan...
Dank!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Mar 2020, 10:13

Edward schreef:Mocht je hem er toch uit willen doen, nu is een goed moment want er wordt dik geld betaald voor D2's met een km stand van onder de 150K. ;)

Is de markt aan het schuiven, of is het gewoon het langzaamaan zeldzamer worden van de lagere kilometrages ?
Nog niet zo lang geleden was de Disco 2 gemiddeld een high-value-for-money aanschaf.
Komt het wellicht ook door de hoge prijzen die er voor Defenders gevraagd worden ?

Groeten MarcS

PS   Ik weet het, de markt heeft altijd gelijk, dus wellicht is er geen andere reden.

RutgerB

Berichtdoor RutgerB » 02 Mar 2020, 13:03

Landmarcs schreef:
Edward schreef:Mocht je hem er toch uit willen doen, nu is een goed moment want er wordt dik geld betaald voor D2's met een km stand van onder de 150K. ;)

Is de markt aan het schuiven, of is het gewoon het langzaamaan zeldzamer worden van de lagere kilometrages ?
Nog niet zo lang geleden was de Disco 2 gemiddeld een high-value-for-money aanschaf.
Komt het wellicht ook door de hoge prijzen die er voor Defenders gevraagd worden ?

Groeten MarcS

Disco 2, specifiek v8, is een hele interessante auto: trekgewicht, lekker groot, redelijk comfort, lage gearing, 4x4 capabilities beter dan elke nieuwere 100k+ kostende suv...

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 02 Mar 2020, 14:24

https://www.deautobekleder.nl

Misschien kan je hier wat mee.

Groet Ron

Ps: En natuurlijk veel plezier met je nieuwe aanwinst
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Mar 2020, 19:04

Landmarcs schreef:

Groeten MarcS

PS   Ik weet het, de markt heeft altijd gelijk, dus wellicht is er geen andere reden.

Nee, denk niet dat het met de Def te maken heeft. Zijn toch twee markten. Nee, er zijn gewoon nauwelijks D2's te vinden met een lage km stand. En überhaupt zijn er weinig nette meer te vinden. De meeste hebben achterstallig onderhoud en verwaarloosde chassis die dus achteraan rot zijn.

De "liefhebber" kenmerkt zich toch vooral als een aftrapper die onderhoud als sluitpost ziet.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”