Hoi,ik ben in het bezit van een mooie en goede LR Lightweight uit 1973. Het betreft een model met de originele 2,25 l benzine motor voorzien van een gas installatie. Oorspronklijk afkomstig uit het buitenland maar rijdt al jaren rond in NL met een grijs kenteken. Ik wil dit legervoertuig graag laten om keuren naar een geel kenteken zodat ik in de bak iemand mee kan en mag nemen. Heb de RDW gemaild maar kan niet veel met hun antwoord wat erop neer komt dat ik hem als personenauto moet laten keuren. Ik heb een originele achterbank die in het leger gebruikt werd . Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een geel kenteken op een lightweight. (ex radio wagen.) Graag hoor ik van U,
bvb hartelijk dank groeten G.Wijnen.
Lightweight naar geel kenteken
Re: Lightweight naar geel kenteken
Niet gewoon voor herkeuring aanmelden met een extra bankje achterin?
Ik heb zelf ooit eens een 109 uit Duitsland opgehaald. Voordat ik naar de RDW ging, heb ik er gewoon twee bankjes in gezet. Ik kreeg daarmee automatisch een 6-persoons op kenteken
Ik heb zelf ooit eens een 109 uit Duitsland opgehaald. Voordat ik naar de RDW ging, heb ik er gewoon twee bankjes in gezet. Ik kreeg daarmee automatisch een 6-persoons op kenteken
Re: Lightweight naar geel kenteken
Je moet 'm inderdaad van grijs naar geel laten keuren.
Bankje goed vastzetten - en geen gordelplicht.
Of het op afspraak moet bij de RDW, of dat je gewoon 's ochtends in de rij kunt gaan staan durf ik je niet te zeggen ...
Bankje goed vastzetten - en geen gordelplicht.
Of het op afspraak moet bij de RDW, of dat je gewoon 's ochtends in de rij kunt gaan staan durf ik je niet te zeggen ...
Re: Lightweight naar geel kenteken
Hartelijk dank voor de reacties , heeft er verder nog iemand advies(en) dan hoor ik het graag!
groeten G.Wijnen.
groeten G.Wijnen.
Re: Lightweight naar geel kenteken
Hoi,
inmiddels is de lightweight voorzien van een geel kenteken,keuring stelde niet veel voor.
Gewichts controle en de zitjes werden bekeken of ze degelijk bevestigd waren.Duurde allemaal lang voordat ik bij de RDW terecht kon door de Corona maatregelen.
Een vraag , ik heb de vloeistof van het hydraulisch koppeling systeem bijgevuld en wil deze graag ontluchten. Boven bij de hoofdcylinder zit geen ontluchtings nippel dus deze moet ergens bij de koppeling zelf in de buurt zitten denk ik ? Wie weet waar en hoe ik hier bij kan zonder hefbrug.
groeten Gird
inmiddels is de lightweight voorzien van een geel kenteken,keuring stelde niet veel voor.
Gewichts controle en de zitjes werden bekeken of ze degelijk bevestigd waren.Duurde allemaal lang voordat ik bij de RDW terecht kon door de Corona maatregelen.
Een vraag , ik heb de vloeistof van het hydraulisch koppeling systeem bijgevuld en wil deze graag ontluchten. Boven bij de hoofdcylinder zit geen ontluchtings nippel dus deze moet ergens bij de koppeling zelf in de buurt zitten denk ik ? Wie weet waar en hoe ik hier bij kan zonder hefbrug.
groeten Gird
Re: Lightweight naar geel kenteken
Hallo Gird,
achter het linker voorwiel onder de auto kruipen en omhoog kijken voor de dwarsbalk onder het vliegwielhuis. Daar zit de koppeling hulpcilinder met ontluchtings nippel.
Geen brug nodig, wel iets om om te liggen
Fenna
edit, onder de startmotor dus en van onderaf prima te bereiken.
achter het linker voorwiel onder de auto kruipen en omhoog kijken voor de dwarsbalk onder het vliegwielhuis. Daar zit de koppeling hulpcilinder met ontluchtings nippel.
Geen brug nodig, wel iets om om te liggen
Fenna
edit, onder de startmotor dus en van onderaf prima te bereiken.

-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Lightweight naar geel kenteken
En als je de koppelings-hydrauliek-vloeistof alleen maar hebt aangevuld hoef je niks te ontluchten.
Een eventueel ingesloten luchtbelletje komt met de tijd vanzelf naar boven en het reservoir boven is tevens de (automatische) ontluchting.
Onderaan ontluchten is leuk bedacht maar sowieso onhandig.
Groeten MarcS
Een eventueel ingesloten luchtbelletje komt met de tijd vanzelf naar boven en het reservoir boven is tevens de (automatische) ontluchting.
Onderaan ontluchten is leuk bedacht maar sowieso onhandig.
Groeten MarcS
Re: Lightweight naar geel kenteken
Bedankt voor de hulp , heb de gehele vloeistof vervangen en moest dus wel bij de ontluchtings nippel. Fluitje van n cent als je weet waar je moet zijn.
groeten Gird.
groeten Gird.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten