Discovery 4 vering/schokbrekers zeer ‘hard’
Discovery 4 vering/schokbrekers zeer ‘hard’
Beste allemaal. Misschien kan iemand mij helpen hiermee. Ik heb mijn Discovery 3 helaas moeten verkopen (kom per 1/11 Amsterdam niet meer in) en heb vorige week een Discovery 4 gekocht uit 2010 (220.000 km gereden). Auto ziet er fantastisch uit, maar rijdt totaal anders dan mijn D3. De luchtverontreiniging werkt helemaal naar behoren en voelt goed aan. Grote drempels worden moeiteloos genomen, maar als ik over slecht wegdek rij of bijvoorbeeld klinkerbestrating dan voel ik iedere oneffenheid alsof de banden op 4 bar staan. Om dit uit te sluiten heb ik de banden van 2.4 naar 1.8 bar gebracht, maar heeft geen effect. Wie o wie heeft er een idee wat dit kan zijn of is bekend met dit probleem. De auto is voorzien van Goodyear Wrangler banden (M+S) waar ik wel over lees dat deze vrij hard zijn, toch denk ik dat er iets anders aan de hand is.
Re: Discovery 4 vering/schokbrekers zeer ‘hard’
Zijn de originele schokbrekers nog aanwezig? En welke wielmaat zit eronder? Als je bv de D3 op 18" reed en de 4 staat op 20" dan is dat een wereld van verschil. Als dan de banden ook nog stugger in de wang zijn tov je oude is het helemaal erg.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Gelukkig werkt de “luchtverontreiniging” goed
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ja, want anders kwam hij Amsterdam nóg niet in.
GJ
GJ
Iets te enthousiaste auto correct lees ik
Uiteraard wordt hier de luchtvering bedoeld.
Ik heb er standaard banden onder zitten, 255-55-R19. Morgen ga ik even de brug op. Zijn de schokbrekers onderdeel van de gasveren of moet ik ergens anders zoeken? Alvast dank. Bas
Ik heb er standaard banden onder zitten, 255-55-R19. Morgen ga ik even de brug op. Zijn de schokbrekers onderdeel van de gasveren of moet ik ergens anders zoeken? Alvast dank. Bas
Bas75 schreef:Iets te enthousiaste auto correct lees ikUiteraard wordt hier de luchtvering bedoeld.
De schokbreker zit in de veerbalg en die vormen samen één deel. Dus als je de originele balgen ziet zie je ook originele schocks.
Edward van Vugt
Edward schreef:Bas75 schreef:Iets te enthousiaste auto correct lees ikUiteraard wordt hier de luchtvering bedoeld.
De schokbreker zit in de veerbalg en die vormen samen één deel. Dus als je de originele balgen ziet zie je ook originele schocks.
Bedankt Edward. De schokbrekers zouden in theorie dus los van de veerbalg vervangen kunnen zijn. Ik dacht altijd in een keer de hele balg vervangen maar dat is dus niet zo.ik ga kijken morgen!