Beste mensen,
Ik heb een Landrover uit 1976 met een 6-cilinder motor.
Ik zou graag een oliedruksensor installeren om de oliedruk te meten.
Waar op het motorblok kan die het beste geplaatst worden?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Oliedruk meten
- Erik Peters
Re: Oliedruk meten
Op de plaats waar ook de oliedrukzender (voor het waarschuwingslampje) zit, middels een Y-stukje. Dus op het "oliefilterhuis".
Groet,
Erik.
p.s. Ik heb vroeger ook al eens een gecombineerde oliedrukzender gezien, d.w.z. met twee aansluitingen: eentje voor een oliedrukmeter en eentje voor het waarschuwingslampje.
Groet,
Erik.
p.s. Ik heb vroeger ook al eens een gecombineerde oliedrukzender gezien, d.w.z. met twee aansluitingen: eentje voor een oliedrukmeter en eentje voor het waarschuwingslampje.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Rob Vermeulen
De oliedrukschakelaar zit bij een 6-cilinder toch niet op de oliefilterbehuizing?
- Erik Peters
Tja, dat weet ik niet, bij mijn 4 cilinder dieseltje wel en de benzine versie ook, maar zo'n 6 cilinder motor heb ik nog nooit gezien.
Maar als de oliedrukzender voor het dashboardlampje op een andere plek zit dan moet je op die plek iets 'verzinnen'.
Je moet de oliedruk meten zo dicht mogelijk bij/na de oliepomp.
Groet,
Erik.
Maar als de oliedrukzender voor het dashboardlampje op een andere plek zit dan moet je op die plek iets 'verzinnen'.
Je moet de oliedruk meten zo dicht mogelijk bij/na de oliepomp.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
een olie drukmeter met een VDO zender met 2 kontakten een voor controlelamp en een contakt voor de meter word gewoon in plaats van de oliedruk contakt geschroeft m10x 1 of m12x1,5