Fijn dat :) je gevonden hebt wat de tik in de motor veroorzaakt, nu proberen te achterhalen waardoor de zuiger in stukken is gebroken.
Heb je de cilinderwand al kunnen bekijken, heeft een stuk van de zuiger(veer) of drijfstang de wand beschadigd?
Nu komt de vraag wat ga ik allemaal vernieuwen, :unsure: drijfstanglagers, hoofdlagers, zuigerveren?
Je zult de kop ook moeten demonteren. Ik adviseer je om de kop op de kop te leggen, en op elke klep wat dieselolie te gieten. Je kunt dan zien of dat er lekke kleppen tussen zitten.
Ps. ik heb nog een nieuwe koppakking set en kopbouten liggen voor de 2,5NA (afgelopen jaar besteld, maar niet nodig gehad omdat de pakking tussen kop en uitlaatspruitstuk de oorzaak bleek te zijn van het ploffen op één cilinder, en geen lekke klep.) Ik heb ook een zuigerveer klemband en kleppenslijper e.d., alleen is Zwijndrecht niet echt in de buurt van Millingen om e.e.a. te gebruiken.
Succes met de reparatie/revisie van je motor!
Groet Guido
Tik in motor 2,5 na diesel
Re:Tik in motor 2,5 na diesel
Groeten, Guido
Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)
Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)
-
M.Bossenbroek
Re:Tik in motor 2,5 na diesel
Bedankt voor het aanbod;) Ik heb nog niet gekeken, maar ben van plan nog een tijdje met deze motor te doen, dus gelijk groot onderhoud. Heb al pakkingsets besteld en nieuwe zuigers. En nieuwe drijfstanglagers.
Wat betreft het gereedschap komt het wel goed. Ik werk zelf bij een scheepsdiesel reparatiebedrijf;) dat is dus wel makkelijk!
Ik ga zaterdag de kop en zuiger demenoteren. Ben benieuwd;)
Wat betreft het gereedschap komt het wel goed. Ik werk zelf bij een scheepsdiesel reparatiebedrijf;) dat is dus wel makkelijk!
Ik ga zaterdag de kop en zuiger demenoteren. Ben benieuwd;)