Het probleem betreft een Range Rover 2007, 3.6v8.
Een prachtige heerlijk rijdende auto. Helaas werkt hij nu even niet mee.
Sinds een kleine week trilt mijn range behoorlijk bij het accelereren van circa 1500 tot 1900 toeren.
Tijdens dat accelereren rookt de auto ook flink.
Bij het toepassen van de kick-down maak ik echt een rookgordijn en walmt hij de weg vol rook.
Vandaag was de eerste dag dat het ook echt tijdens daglicht goed ging opvallen. Heb besloten hem maar stil te zetten, echter door de aankomende feestdagen denk ik niet dat ik voor het nieuwe jaar het probleem verholpen heb.
Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
Range Rover 3.6 v8 Trilt en rookt bij accelereren
Re: Range Rover 3.6 v8 Trilt en rookt bij accelereren
Tdv8? Maat heeft soortgelijke symptomen gehad en die heeft nieuwe turbo's gemonteerd gekregen........
Maar het is een beetje koffiedik kijken aan de hand van de beschrijving....
Maar het is een beetje koffiedik kijken aan de hand van de beschrijving....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ik hoop niet de turbo's.
Enkele maanden geleden had ik een andere RR 3.6v8 waarbij ik de 2 turbo's tijdens het rijden kapot draaide. Einde verhaal voor die auto dus.
De auto trilt alleen bij langzaam accelereren tussen een bepaald toerental. BIj het toepassen van de kick-down gaat hij gewoon direct vooruit, echter met zware rookontwikkeling.
Hij heeft geen verlies van vermogen.
Rijdt gewoon zoals anders, alleen dus trillen en flinke rookvorming
Enkele maanden geleden had ik een andere RR 3.6v8 waarbij ik de 2 turbo's tijdens het rijden kapot draaide. Einde verhaal voor die auto dus.
De auto trilt alleen bij langzaam accelereren tussen een bepaald toerental. BIj het toepassen van de kick-down gaat hij gewoon direct vooruit, echter met zware rookontwikkeling.
Hij heeft geen verlies van vermogen.
Rijdt gewoon zoals anders, alleen dus trillen en flinke rookvorming
Is het een diesel ?
Het is een dieselmotor
Dat hoop ik ook niet maar het komt vrij vaak voor. Verder gewoon alles nalopen, turboslangen luchtmassamater, etc, etc.
Edward van Vugt