Goede middag,
Ben zins kort in het bezit van een Defender bj 1990 2.5 benzine.
Bij het open van de bestuurders portier gaat de binnenverlichting niet automatisch aan.
Kan ook geen deurschakelaar vinden.
Weet iemand raad?
Alvast bedankt.
Groet Erik
Verlichtingsschakelaar Defender bj 1990 2.5 Gasoline
Re: Verlichtingsschakelaar Defender bj 1990 2.5 Gasoline
Ik zou zeggen dat als er geen schakelaar zit de verlichting ook niet automatisch aangaat
Enkel alleen dus handmatig.
Deurschakelaar is zo gekocht en aansluiten is niet echt moeilijk
Enkel alleen dus handmatig.
Deurschakelaar is zo gekocht en aansluiten is niet echt moeilijk
Doe nog eens goed zoeken; zit net onder dat stuk ijzer dat naar buiten scharniert.
- Erik Peters
Horrido schreef:Bij het open van de bestuurders portier gaat de binnenverlichting niet automatisch aan.
Bij het openen van het portier aan de bijrijders kant wel?
Bij mijn 1984 110 zat nog een (apart) schakelaartje voor de binnenverlichting. Die diende je handmatig in te schakelen; een van de drie schakelaartjes links onder naast de stuurkolom. Later is Land Rover pas gaan werken met deurschakelaars, maar ik weet niet vanaf welk bouwjaar.
O en zo'n deurschakelaartje wil wel eens weigeren, dan maakt ie geen goed contact.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bij mij de exact zelfde setting als van Erik.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Erik Peters schreef:O en zo'n deurschakelaartje wil wel eens weigeren, dan maakt ie geen goed contact.
Ik moet een achterportier openen om licht te krijgen, elke keer een beetje van Oja moet ik een keertje doen
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
- Erik Peters
Ron63 schreef:Ik moet een achterportier openen om licht te krijgen, elke keer een beetje van Oja moet ik een keertje doen![]()
Als het schakelaartje niet werkt dan beweeg ik het zwarte kunststof pennetje even op en neer, dan gaat de binnenverlichting doorgaans wel aan en wonder boven wonder gaat het dan weer een tijdje 'goed'.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Ron63 schreef:Ik moet een achterportier openen om licht te krijgen, elke keer een beetje van Oja moet ik een keertje doen![]()
Als het schakelaartje niet werkt dan beweeg ik het zwarte kunststof pennetje even op en neer, dan gaat de binnenverlichting doorgaans wel aan en wonder boven wonder gaat het dan weer een tijdje 'goed'.
Precies, een easy fix.
Alleen ... in het donker is 't even zoeken naar dat pinnetje.
Groeten MarcS