Beste,
Nieuw op de site en mijn vorig geplaatste bericht is niet geplaatst, dus bij deze een korte samenvatting.
Al enkele jaren in bezit van een Disco2 TD5 uit 2000.
Aardig wat off road kilometers gemaakt en voor de zekerheid enkele jaren geleden reserve luchtbalgen aangeschaft.
Sinds de laatste reis vorige week zakt de linker achterkant soms een beetje weg na een nacht stilstaan.
Tijd voor nieuwe balgen dacht ik.
In de instructie van de Dunlop balgen staat dat de originele luchtaanvoer leiding moet worden afgesneden waar de nippel zit, zodat de leiding vervolgens in de nieuwe balg kan worden geplaatst.
Mijn vraag is, voordat ik e.e.a. ga afsnijden, of het inderdaad zo makkelijk is, als de meegeleverde instructie doet lijken?
Leiding afsnijden en door het zilverkleurig ringetje steken tot deze niet verder gaat.
Hoor het graag.
Disco2 luchtvering vervangen
Re: Disco2 luchtvering vervangen
Yup, zo simpel is het. Ook echt afsnijden want als je de slang uit de nippel haalt en terug steekt in de nieuwe kan hij lekken doordat de slang toch wat beschadigt door het klemmen vd nippel.
Slang zo kort mogelijk bij de nippel afsnijden, de twee clips aan de bovenzijde losnemen en de balg laten zakken. Dan kwartslag draaien en wegpakken. Dan de nieuwe terug zetten.
Slang zo kort mogelijk bij de nippel afsnijden, de twee clips aan de bovenzijde losnemen en de balg laten zakken. Dan kwartslag draaien en wegpakken. Dan de nieuwe terug zetten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dank voor je reactie Edward.
Ga dit op korte termijn uitvoeren.
Daarna is de ACE aan de beurt.
Inmiddels rijd ik ongeveer 2 jaar rond met een uitgeschakelde Ace.
Vroeg me af of iemand kan vertellen hoe de demping werkt als ACE uitgeschakeld is (pomp is los)?
Ga dit op korte termijn uitvoeren.
Daarna is de ACE aan de beurt.
Inmiddels rijd ik ongeveer 2 jaar rond met een uitgeschakelde Ace.
Vroeg me af of iemand kan vertellen hoe de demping werkt als ACE uitgeschakeld is (pomp is los)?
Luchtvering vervangen is gelukt!
Stelde niet veel voor.
Wel zat er behoorlijk wat roest in de veerschotel, wat niet minder zal worden zonder een goede behandeling.
Ook vraag ik me af hoe het luchtslangetje los gaat bij de volgende wissel van luchtveren.
Gewoon eruit trekken en weer in de nieuwe balg plaatsen?
Stelde niet veel voor.
Wel zat er behoorlijk wat roest in de veerschotel, wat niet minder zal worden zonder een goede behandeling.
Ook vraag ik me af hoe het luchtslangetje los gaat bij de volgende wissel van luchtveren.
Gewoon eruit trekken en weer in de nieuwe balg plaatsen?