Low zou ik in sneeuw niet zomaar gebruiken. Zeker niet op de normale besneeuwde weg of berghelling en dat is overbodig.
Mijn RRC is uitgevoerd met een Borg Warner tussenbak wat dus betekend dat deze automatisch de differentiëlen locked wanneer het echt pas nodig is en automatische weer unlocked wanneer het niet meer nodig is.
Fantastische systeem wat erg goed werkt en ik kom er verder mee in het terrein dan andere vergelijkbare voertuigen. Waarom? Wanneer je bv een steile modder helling neemt maak je op voorhand de keuze de diffs te locken of niet. Het gehele terrein gelocked rijden kan natuurlijk ook en zolang onverhard geen probleem.
Bij mij helpt vaak merkbaar net dat extra beetje wanneer de tussenbak automatisch locked tijdens het rijden om toch ergens boven te komen. Dus precies op het juiste moment de juiste hoeveelheid grip.
Wat de keuze van Land Rover is geweest om op een gegeven moment de RRC's uit te voeren met de Borg Warner weet ik niet maar waarschijnlijk gebruikersgemak. De gebruiker hoeft niet na te denken wanneer iets in te schakelen maar nog belangrijder de diff lock uit te schakelen aangezien dat zeer onplezierig rijdt op verharde weg met uiteindelijk kostbare schade als gevolg.
Ze zijn er in ieder geval mee doorgaan bij de gehele motorlijn van de Range Rover Series II.
Toen ik de RRC net had bleef de Borg Warner af en toe hangen en duurde het lang voordat deze op de verharde weg uitschakelde. Wat bleek, de vorige eigenaar had er verkeerde olie in laten gooien wat een veel gemaakt fout is door de Land Rover dealer. Er hoort namelijk ATF automatenbakolie in.
Na het door mij verversen nooit meer problemen mee gehad ik rijd er al vele en vele jaren mee rond.
Wie de Borg Warner niet kent uit eigen ervaring zal altijd aangeven deze niet te willen om zelf de controle er over te willen hebben. En als je dan niet weet wanneer wel en niet de diffs te locken maak je dus al snel een denkfout
Bij sneeuw of ijzel is het altijd leuk rijden en een hobby om de Borg Warner aan de gang te krijgen. Mooie ervaring wanneer je doelbewust in een bocht probeert uit te breken of te slippen. Je merkt direct wanneer deze ingrijpt en de grip verbeterd.