beste,
ik heb een defender 110 uit 2002.
sinds een paar maanden hapert de motor nogal waarna af en toe de motor op noodloop springt (motormanagement lampje aan ), na contact uit en aan is probleem (tijdelijk) opgelost.
Uiteindelijk defender tijdens vakantie bij een garage neer gezet waar ze de krukas sensor hebben vervangen.
na een week of wat begon dezelfde storing weer op te spelen. Heb nu maar zelf een NANOCOM gekocht.
tijdens uitlezen van de storing geeft nanocom de volgende storing aan - NOISY CRANK SIGNAL HAS BEEN DETECTED.
ik neem aan dat de krukas sensor in orde is.....
wie kan mij verder helpen ?
grtn
Ton
noodloop defender td5 uit 2002
-
Kees van der Velde
Re: noodloop defender td5 uit 2002
Ik zou zeggen dat je de CKP sensor moet gaan verdenken.
Deze sensor wordt gebruik door de ECU om:
Kijk hier maar eens.
Op zich geen heel duur ding en redelijk makkelijk te vervangen...
Of...
Ik had een paar maanden geleden soortgelijke symptomen aan m'n TD5 maar dan alleen bij stationair draaien. Uiteindelijk bleek dat de temperatuursensor (!) te zijn. Ik had namelijk ook last van een 'wegvallende' temperatuurmeter. En toen ik de sensor vervangen had, was het slecht stationair draaien ook over.
Deze sensor wordt gebruik door de ECU om:
- To calculate engine speed.
- To determine engine crank position.
- To determine fuel injection timing
Kijk hier maar eens.
Op zich geen heel duur ding en redelijk makkelijk te vervangen...
Of...
Ik had een paar maanden geleden soortgelijke symptomen aan m'n TD5 maar dan alleen bij stationair draaien. Uiteindelijk bleek dat de temperatuursensor (!) te zijn. Ik had namelijk ook last van een 'wegvallende' temperatuurmeter. En toen ik de sensor vervangen had, was het slecht stationair draaien ook over.
Defender 110 td5 2001
Kees goedemorgen,
dank je voor advies, ik zal de sensor bestellen.
Ik houd je op de hoogte.
Ton
dank je voor advies, ik zal de sensor bestellen.
Ik houd je op de hoogte.
Ton
Kees,
Na Uitlezen > noisy crank signaal detected, verholpen door bekabeling aan startmotor vast te zetten...... verder nog storing gehad met gaspedaal sensor. Gaspedaal gede- monteert, stekker verbinding gereinigd waarna de storing niet meer terug is geweest. Indien de storing nog een keer optreed zal ik de gaspedaal alsnog moeten vervangen.
Vooralsnog is de storing al een paar dagen niet opgetreden
Toch bedankt voor je advies.
Ton
Na Uitlezen > noisy crank signaal detected, verholpen door bekabeling aan startmotor vast te zetten...... verder nog storing gehad met gaspedaal sensor. Gaspedaal gede- monteert, stekker verbinding gereinigd waarna de storing niet meer terug is geweest. Indien de storing nog een keer optreed zal ik de gaspedaal alsnog moeten vervangen.
Vooralsnog is de storing al een paar dagen niet opgetreden
Toch bedankt voor je advies.
Ton
-
Kees van der Velde
Zo zie je maar... 't Kan altijd nog wat anders zijn. Hopelijk is het nu definitief gefixt en duurt het weer heeeel lang tot-ie weer een mankement(je) gaat vertonen!
Defender 110 td5 2001