Welke vervangende deuren

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Welke vervangende deuren

Berichtdoor Landmarcs » 03 Sep 2019, 12:21

Jankouwenberg schreef:ik ga ze in GB bestellen is net wat goedkoper alles bij elkaar en inderdaad volledig verzinkt. Let wel dit zijn deuren zonder aluminium beplating alleen wel nog met gelaste stijlen. Dus OE met met mijn huidige deuren alleen minder deuk en roest gevoelig

Volledig verzinkt en vooral de géén aluminium-beplating maakt dat het in mijn ogen geen OE is, slechts OE-look-a-like.
Dat wil verder niet zeggen dat het een slechte keuze is.
Welk van de twee: zo'n gelast en verzink frame dan wel het gevormde plaatstaal van de "Puma" het sterkste en duurzaamste is weet ik niet, de tijd zal het leren. De oudste "Puma" deuren hebben inmiddels 13-14 jaar achter de rug, de originele aluminium-beplate deuren hadden soms al eerder last van witte schimmel.

Groeten MarcS

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 04 Sep 2019, 08:19

Je hebt gelijk MarcS alles wat niet roest of veranderd in wit poeder is inderdaad niet OE (,-. Ik ben het type making landrovers better niet keep them OE. Beide type eigenaren waardeer ik overigens zeer.

Waar het mij in dit geval bij OE om gaat is het een op een overzetten van de onderdelen. Dank voor de tip rond het uitboren en tappen.

Nog een vraag aangaande het spuiten. Moet de zinklaag eerst nog met iets speciaals afgenomen worden los van de normale ontzetters of moet voor het aanbrengen van een 2k washprimer nog met zoutzuur of iets dergelijks aan de slag.

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Sep 2019, 10:04

Men zegt wel: Een tijdje buiten laten staan.
Gewone regen is licht zuur, dus leidt buiten laten staan tot een voorzichtig zuur aan-etsten en verder de oppervclakkige oxidatie aan de lucht.
Ik denk dat je dit natuurlijke proces ook wel wat kan versnellen, door met een aangepast mengsel te wassen.
Afgezien van de stevige ontvetter als eerste heb ik geen idee wat nu het beste is.

Groeten MarcS

PS   Ik heb ook niks tegen "making the LandRover Great again" en "making it better than original" is denkelijk nog beter.
       Gedeukt, met witte schimmel, roestig, lek is echt OE, maar mijns inziens niet per se nastrevenswaardig.

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 04 Sep 2019, 21:16

gewoon ontvetten en een 2k epoxy primer

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 27 Sep 2019, 11:52

Af fabriek zit de plasticfolie aan de buitenkant van de binnenkant van de deur geplakt, daar blijft water staan, 's winters met gratis pekel. Ik heb de onderkant van die folie in de deur gehangen, nu loopt het water weer uit de deur. Verder vanaf het begin wat olie in de onderkant van de deur gekieperd en af en toe alles nagezien op roestvorming.
Misschien is het een idee om de onderkanten van het stalen frame op te lappen met was laswerk? Deuken in de buitenkant maken mij niet uit, het staat haar goed, net of ze al wat meegemaakt heeft. Het hoeft allemaal niet zo netjes, ze kwamen ook niet zo netjes de fabriek uit, laswerk á la kloddertje hier, kloddertje daar.

Terug naar “Techniek”