Ik ben op zoek naar gebruikers van een Discovery 4 uit 2011 (zelf heb ik een HSE SDV6 3.0)
Na vele meldingen over lege tank en uiteindelijk geen display info meer over brandstof, bleef de garage toch maar adviseren om door te rijden en gewoon de dagteller A op 0 te zetten na iedere tankbeurt om vervolgens na iedere 500 km te tanken.
Immers een tank uitbouwenis vrij kostbaar, en bijhouden van de afstand op deze manier is goedkoper, toch?
Heeft iemand dit ook of dit ook meegemaakt met een Discovery 4?
Ik hoor graag!
Harald
Fabrieksfout by Discovery 4 uit 2011?
-
Everhard Mulder
Re: Fabrieksfout by Discovery 4 uit 2011?
Ik heb geen Discovery, maar een defender. Mijn benzinemeter doet al jaren vreemd: als de wijzer op half vol (of leeg!) staat, is mijn tank ongeveer leeg maar hoe leeg weet ik nooit precies. Ik rijd daarom al jaren zo, dat als ik tank ik de dagteller op 0 zet en na 500 km ga ik tanken. Werkt op zich prima, alleen moet je er wel elke keer aan denken die teller op 0 te zetten. Als ik dat toch een keer vergeten ben, gooi ik de tank meteen weer vol en zet dan de teller wél op 0!
Maar dat gaat al jaren goed op deze manier.
Maar dat gaat al jaren goed op deze manier.
-
Landmarcs
Re: Discovery 4 uit 2011 - brandstofmeter-probleem
HaraldBer schreef:....
Na vele meldingen over lege tank en uiteindelijk geen display info meer over brandstof, bleef de garage toch maar adviseren om door te rijden en gewoon de dagteller A op 0 te zetten na iedere tankbeurt om vervolgens na iedere 500 km te tanken.
Immers een tank uitbouwenis vrij kostbaar, en bijhouden van de afstand op deze manier is goedkoper, toch?
....
Hier (ook) geen Disco 4.
Ik ken "slechts" de Defender (eerste een Td5 en nu een "Puma" beide met een redelijk adequate brandstof-meter, dwz als ie op half staat is ie 2/3 leeg, en als ie leeg is dan is er leeg en leger en echt onder 0).
Echter ... ik zou het wel weten met een garagist die dit dagteller op 0 advies geeft ... ik zou de garagist op 0 zetten.