Ik ben op zoek naar gebruikers van een Discovery 4 uit 2011 (zelf heb ik een HSE SDV6 3.0)
Na vele meldingen over lege tank en uiteindelijk geen display info meer over brandstof, bleef de garage toch maar adviseren om door te rijden en gewoon de dagteller A op 0 te zetten na iedere tankbeurt om vervolgens na iedere 500 km te tanken.
Immers een tank uitbouwenis vrij kostbaar, en bijhouden van de afstand op deze manier is goedkoper, toch?
Heeft iemand dit ook of dit ook meegemaakt met een Discovery 4?
Ik hoor graag!
Harald
Fabrieksfout by Discovery 4 uit 2011?
-
Everhard Mulder
Re: Fabrieksfout by Discovery 4 uit 2011?
Ik heb geen Discovery, maar een defender. Mijn benzinemeter doet al jaren vreemd: als de wijzer op half vol (of leeg!) staat, is mijn tank ongeveer leeg maar hoe leeg weet ik nooit precies. Ik rijd daarom al jaren zo, dat als ik tank ik de dagteller op 0 zet en na 500 km ga ik tanken. Werkt op zich prima, alleen moet je er wel elke keer aan denken die teller op 0 te zetten. Als ik dat toch een keer vergeten ben, gooi ik de tank meteen weer vol en zet dan de teller wél op 0!
Maar dat gaat al jaren goed op deze manier.
Maar dat gaat al jaren goed op deze manier.
-
Landmarcs
Re: Discovery 4 uit 2011 - brandstofmeter-probleem
HaraldBer schreef:....
Na vele meldingen over lege tank en uiteindelijk geen display info meer over brandstof, bleef de garage toch maar adviseren om door te rijden en gewoon de dagteller A op 0 te zetten na iedere tankbeurt om vervolgens na iedere 500 km te tanken.
Immers een tank uitbouwenis vrij kostbaar, en bijhouden van de afstand op deze manier is goedkoper, toch?
....
Hier (ook) geen Disco 4.
Ik ken "slechts" de Defender (eerste een Td5 en nu een "Puma" beide met een redelijk adequate brandstof-meter, dwz als ie op half staat is ie 2/3 leeg, en als ie leeg is dan is er leeg en leger en echt onder 0).
Echter ... ik zou het wel weten met een garagist die dit dagteller op 0 advies geeft ... ik zou de garagist op 0 zetten.
Zelf zet ik de teller ook bij een tankbeurt op 0, maar dat gebruik ik als hulpje bij de verbruiksmetingen.
Groeten MarcS
PS Afhankelijk van de omstandigheden rijdt mijn Defender van nauwelijks 700 tot ongeveer 900 km op één tank.
PS2 Ik zou dit gebrek niet direct een fabrieksfout willen noemen, dwz na 8 jaar gaat er wel eens iets stuk .... .
Lijkt me lastig, maar hoezo fabrieksfout? klinkt een beetje als kapotte drijver als hij helemaal niks meer aangeeft.
Groet
Ron
Groet
Ron
110-Td5 X-tech 2006
Nog nooit van gehoord, dus heel veel voorkomend zal het wel niet zijn. Maar een tank uitbouwen is geen wereldklus. Klinkt gewoon als een heule luie monteur....
De zenders in de tank gaan wel vaker stuk bij allerlei auto's. Eerste stap is om die te testen en dat kan gewoon met de tank op z'n plek............. Zolang je niet zeker weet dat de zender geen goed signaal geeft kan het ook de display, bedrading of wat dan ook zijn.

De zenders in de tank gaan wel vaker stuk bij allerlei auto's. Eerste stap is om die te testen en dat kan gewoon met de tank op z'n plek............. Zolang je niet zeker weet dat de zender geen goed signaal geeft kan het ook de display, bedrading of wat dan ook zijn.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
EdovanGraas
Heb ook een Disco 4 gehad (Inmiddels een Evoque en een defender). Ik meen me te herinneren dat er een Technical Bulletin is geweest. Zie hieronder en kijk es op de het engelse forum. Volgens mij heb ik toen nieuwe senders gehad...
SECTION: 310-00
Fuel Gauge Operation Not Accurate
AFFECTED VEHICLE RANGE:
Freelander 2/LR2 (LF)
Model Year:
2007-2012
VIN:
7H000634-CH292666
Discovery 4 / LR4 (LA)
Model Year:
2010-2013
VIN:
AA510178-DA656034
Range Rover (LM)
Model Year:
2010-2012
VIN:
AA304426-CA369495
Range Rover Sport (LS)
Modl Year:
2010-2013
VIN:
AA212145-DA790997
MARKETS:
All
SECTION: 310-00
Fuel Gauge Operation Not Accurate
AFFECTED VEHICLE RANGE:
Freelander 2/LR2 (LF)
Model Year:
2007-2012
VIN:
7H000634-CH292666
Discovery 4 / LR4 (LA)
Model Year:
2010-2013
VIN:
AA510178-DA656034
Range Rover (LM)
Model Year:
2010-2012
VIN:
AA304426-CA369495
Range Rover Sport (LS)
Modl Year:
2010-2013
VIN:
AA212145-DA790997
MARKETS:
All
Range Rover Evoque
Defender 90 TD5
Italiaanse oldtimers
Defender 90 TD5
Italiaanse oldtimers
-
hansvanderstraaten
Hallo Harald, ik ben zo'n gebruiker van een Discovery 4 SDV6.
Ik heb sinds enige tijd het zelfde probleem. Tot voor kort kon ik het tijdelijk oplossen door de accu even los te koppelen, maar inmiddels permanent!
Heb jij inmiddels een oplossing gevonden? Gaf die tip over het technical bulletin nog enige duidelijkheid?
Ben erg benieuwd hoe jij gevaren bent!
Vriendelijke groeten, Hans
Ik heb sinds enige tijd het zelfde probleem. Tot voor kort kon ik het tijdelijk oplossen door de accu even los te koppelen, maar inmiddels permanent!
Heb jij inmiddels een oplossing gevonden? Gaf die tip over het technical bulletin nog enige duidelijkheid?
Ben erg benieuwd hoe jij gevaren bent!
Vriendelijke groeten, Hans
-
Landmarcs
hansvanderstraaten schreef:Hallo Harald, ik ben zo'n gebruiker van een Discovery 4 SDV6.
Dag Hans,
Het zou maar zo zo kunnen zijn dat Harald en eendagsvlieg was ... 1 bericht en slechts een paar dagen "actief".
Ook geen terugmelding ... er zijn mensen die denken dat een Forum net zo iets als FaceBook is.
Groeten MarcS
-
hansvanderstraaten
Ok Marc, bedankt voor je reactie!
Ja veel mensen struinen de forums af om een oplossing voor hun problemen te vinden natuurlijk....
Geen probleem, ieder zijn vrijheid!
Op Facebook wordt trouwens ook verwacht dat je een conversatie afmaakt....
Groeten Hans
Ja veel mensen struinen de forums af om een oplossing voor hun problemen te vinden natuurlijk....
Geen probleem, ieder zijn vrijheid!
Op Facebook wordt trouwens ook verwacht dat je een conversatie afmaakt....
Groeten Hans