Hallo luitjes,
Nu dat de LW zijn 40ste verjaardag heeft mogen vieren rijd ik er met veel plezier een kleine maand mee rond.
Ik had al het e.e.a. vervangen en had de wielen aan de voorzijde verwijderd omdat ik de swivels wilde servicen.
Toen viel mijn oog op een roestplekje buitenkant voetenbak passagiers zijde. Ben met een schroevendraaier gaan poeren en zie hier onder het resultaat. Ik vind het eigenlijk wel meevallen. (Heb heul veel erger gezien) Maar vraag me af of de voetenbak nog te redden is of dat ik 'm in z'n geheel moet vervangen. In het laatste geval vraag ik me af hoe dat ding eigenlijk bevestigd is.
Wie wil z'n lichtje hier op schijnen?
Foto's zijn te groot maar zijn via onderstaande link te zien.
https://photos.app.goo.gl/n5rjLRfzp21VLqiq7
Gaten in voetenbak Lightweight
Gaten in voetenbak Lightweight
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Gaten in voetenbak Lightweight
Die is op zijn minst 'krokant'.
Ik zou hem vernieuwen en ik verwacht dat e.e.a. ge(punt)last is.
https://shop.classicbulkheads.com/index.php?route=product/product&product_id=123
Jouw Lightweight heeft natuurlijk het stuur links, maar de foto's op de website zijn voor rechts stuur.
Dus eerst even contact opnemen en zorgen dat je een 'goede' krijgt.
Groet,
Erik.
Ik zou hem vernieuwen en ik verwacht dat e.e.a. ge(punt)last is.
https://shop.classicbulkheads.com/index.php?route=product/product&product_id=123
Jouw Lightweight heeft natuurlijk het stuur links, maar de foto's op de website zijn voor rechts stuur.
Dus eerst even contact opnemen en zorgen dat je een 'goede' krijgt.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Gaten in voetenbak Lightweight
Hoi Erik,
Was d'r al bang voor.
Had van anderen al gelezen dat ze de puntlassen met plamuurmes of beitel te lijf zijn gegaan; daarna met popnagels vastgezet.
Zat zelf te denken iets als Sika 292 te gebruiken. Goed idee of niet?
Was d'r al bang voor.
Had van anderen al gelezen dat ze de puntlassen met plamuurmes of beitel te lijf zijn gegaan; daarna met popnagels vastgezet.
Zat zelf te denken iets als Sika 292 te gebruiken. Goed idee of niet?
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Re: Gaten in voetenbak Lightweight
Of gewoon een puntlasboortje kopen van midlock, dan hou je gewoon vlees over om het weer opnieuw te bevestigen.
Doeg
Ron
Doeg
Ron
110-Td5 X-tech 2006
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Gaten in voetenbak Lightweight
Ron63 schreef:Of gewoon een puntlasboortje kopen van midlock, dan hou je gewoon vlees over om het weer opnieuw te bevestigen.
Ik zou de puntlassen gewoon uitboren, met een 8 mm hss boor o.i.d., de nieuwe bak eronder en de gaten weer dichtlassen. Het lasapparaat zo 'hoog' zetten dat je net niet door het plaatwerk van de nieuwe voetenbak heen brandt. De lasbolletjes glad slijpen, een nadenkit aanbrengen (bv. Sikaflex) en dan afwerken. Dan zit het weer 'origineel'.
Met lijmkit en popnagels bevestigen kan natuurlijk wel, maar is niet mijn manier van repareren.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten