Goedendag,
kort geleden heb ik een land rover gekocht om volledig te restaureren.
Voor dit project ben ik op zoek naar het werkplaatshandboek en het onderhoudshandboek.
Waar kan ik dit vinden of kunnen jullie mij er aan helpen?
Alvast bedankt.
109 Serie 3 santana, 4 cilinder diesel, 4 bak.
Re: 109 Serie 3 santana, 4 cilinder diesel, 4 bak.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 109 Serie 3 santana, 4 cilinder diesel, 4 bak.
Dag Hessel,
Geen antwoord op je vraag maar wellicht wel nuttig.
Santana was wat betreft ontwikkeling van de LandRover actiever als het licentie-gevende moederbedrijf.
Je schrijft Serie 3, 4 cilinder diesel, 4 bak, met wat "geluk" is dat dan een oudere, nog grotendeels standaard LandRover.
Ik schrijf "geluk" omdat je dan niet (of weinig) te maken krijgt met de soms eigenzinnige oplossingen van Santana ...
... niet dat de Santana verbeteringen niet zouden deugen, maar meer omdat de Santana-eigen zaken lang niet altijd makkelijk zijn waar het de spare-parts betreft.
Santana begon na de Serie 2 met de Serie 3 en toen ook geleidelijk aan met aanpassingen en verbeteringen.
Zelf vertoefde ik begin 80-er jaren wat langer in Spanje en er reed toen een veelheid aan varianten rond, je zou kunnen zeggen van Serie 3.0 tot 3.2 of 3.3, en verder ook een "Serie 4". Het is jammer dat het moederbedrijf hiervan niet wilde leren, en misschien nog wel triester is dat de licentie-overeenkomst niet werd verlengd en/of uitgebreid met de Defender(oïden).
Groeten MarcS
Geen antwoord op je vraag maar wellicht wel nuttig.
Santana was wat betreft ontwikkeling van de LandRover actiever als het licentie-gevende moederbedrijf.
Je schrijft Serie 3, 4 cilinder diesel, 4 bak, met wat "geluk" is dat dan een oudere, nog grotendeels standaard LandRover.
Ik schrijf "geluk" omdat je dan niet (of weinig) te maken krijgt met de soms eigenzinnige oplossingen van Santana ...
... niet dat de Santana verbeteringen niet zouden deugen, maar meer omdat de Santana-eigen zaken lang niet altijd makkelijk zijn waar het de spare-parts betreft.
Santana begon na de Serie 2 met de Serie 3 en toen ook geleidelijk aan met aanpassingen en verbeteringen.
Zelf vertoefde ik begin 80-er jaren wat langer in Spanje en er reed toen een veelheid aan varianten rond, je zou kunnen zeggen van Serie 3.0 tot 3.2 of 3.3, en verder ook een "Serie 4". Het is jammer dat het moederbedrijf hiervan niet wilde leren, en misschien nog wel triester is dat de licentie-overeenkomst niet werd verlengd en/of uitgebreid met de Defender(oïden).
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten