Zit eens te kijken om een Land/Range Rover als young timer te gaan rijden.
Wat zouden jullie aanraden welke auto van minimaal 15 jaar oud, welke brandstof en motor.
Het gaat erom welke auto met veel kilometers op de teller nog zeer betrouwbaar blijft.
alvast bedankt...
Young Timer Advies
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Young Timer Advies
Stephen schreef:Zit eens te kijken om een Land/Range Rover als young timer te gaan rijden.
Wat zouden jullie aanraden welke auto van minimaal 15 jaar oud, welke brandstof en motor.
Het gaat erom welke auto met veel kilometers op de teller nog zeer betrouwbaar blijft.
Tja .... het hangt in belangrijke mate af van je budget ... en nog meer van de vorige eigenaar en het onderhoud (en verder gewoon van geluk).
Sommigen menen dat een LandRover nooit betrouwbaar zal zijn, ik weet dat niet, ik heb nog nooit een zo betrouwbare auto gehad.
En qua "veel kilometers" en nog steeds goed betrouwbaar: De Td5 heeft een zeer goede reputatie.
Groeten MarcS
Re: Young Timer Advies
Een Discovery II Td5.
Ben nu aan m'n derde bezig. De eerste ingeruild op een 130 probleemedition (en na twee maanden gelijk weer een D2 ernaast gezet), de tweede naar 3.5 ton gereden (vanaf 155K) en toen op z'n dak gelegd en nu de derde.
Toen ik de 2e stuk had heb ik eens de moeite genomen te kijken wat ik nu verreden had met het ding. Er moest tenslotte een vervanger komen en een afweging is nu eenmaal makkelijker te maken op basis van gegevens.
Afschrijving: 1000 euro per jaar
Onderhoud: 1200 euro per jaar
Dat was het wel. Alle onderhoud werd gedaan door de dealert. Eén keer met pech gestaan, toen was de ECU kapot. Maat van me rijdt een Range Rover en die is ongeveer hetzelfde kwijt. Alleen is hij het per maand kwijt en ikke per jaar.

Ben nu aan m'n derde bezig. De eerste ingeruild op een 130 probleemedition (en na twee maanden gelijk weer een D2 ernaast gezet), de tweede naar 3.5 ton gereden (vanaf 155K) en toen op z'n dak gelegd en nu de derde.
Toen ik de 2e stuk had heb ik eens de moeite genomen te kijken wat ik nu verreden had met het ding. Er moest tenslotte een vervanger komen en een afweging is nu eenmaal makkelijker te maken op basis van gegevens.
Afschrijving: 1000 euro per jaar
Onderhoud: 1200 euro per jaar
Dat was het wel. Alle onderhoud werd gedaan door de dealert. Eén keer met pech gestaan, toen was de ECU kapot. Maat van me rijdt een Range Rover en die is ongeveer hetzelfde kwijt. Alleen is hij het per maand kwijt en ikke per jaar.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Young Timer Advies
Edward schreef:Een Discovery II Td5.
Ben nu aan m'n derde bezig. De eerste ingeruild op een 130 probleemedition (en na twee maanden gelijk weer een D2 ernaast gezet), de tweede naar 3.5 ton gereden (vanaf 155K) en toen op z'n dak gelegd en nu de derde.
...
Tja, je moet dus niet de pech hebben dat je tegen een "probleem-edition" aan loopt.
Blijft een feit dat de Td5-Discovery 2e-hands opvallend gunstig geprijsd is, veel auto voor je geld.
Voor de oorspronkelijke 1e eigenaar betekende dit dan wel: veel afschrijving op de auto.
Groeten MarcS
PS Ter voorkoming van een verse probleem-editie is het overigens wel handig als je bovengemiddeld "gevoel" hebt bij de techniek, en beter ook een bovengemiddeld goede garage.
Re: Young Timer Advies
Ik moet zeggen ik rij al 16 jaar met een 300tdi 130 defender uit 97
Eigenlijk zonder problemen.
2 jaar geleden is de motor wel uitelkaar getrokken door een oplichter(lang verhaal) zelf weer in elkaar gezet en loopt alweer 2 jaar zonder problemen.
Geen last van computerstoringen
Eigenlijk zonder problemen.
2 jaar geleden is de motor wel uitelkaar getrokken door een oplichter(lang verhaal) zelf weer in elkaar gezet en loopt alweer 2 jaar zonder problemen.
Geen last van computerstoringen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten