Ik woon redelijk dicht bij m’n werk, ja en wissel fietsen af met korte ritjes met de Puma.
Ik trap m niet door tot in ‘t rood maar schakel bij 2500 toeren, ongeveer. De 6e versnelling gebruik ik dan niet, kom niet boven de 80.
Af en toe, wanneer ie op temperatuur is, mag ie ff ‘z’n benen strekken’
Verbruik ligt op dit moment rond 1 op 10. In de winter iets hoger. In de vakantie, met daktent en andere rommel op t dak, haal ik de 1 op 10 lang niet, op de stukken snelweg (110/u ofzo) maar binnendoor is ie dan weer zuiniger. Wat volgens mij logisch is, met al die weerstand.

Maar aangezien ik niks aan de woon-werk afstand kan doen, met slecht weer en voor de lol toch met de auto naar t werk rijd, is de inlaat eens (laten) reinigen ‘t overwegen waard, dacht ik.
Overigens; ik weet dat een Defender kwalitatief nou niet de beste auto is, maar als je er geen korte stukken mee kan rijden, is t wel een hele waardeloze.
Dan toch maar een Berlingootje kopen? Want als die bij die postbodes al heel blijven...
