Zo'n 5 jaar geleden, toen mijn Td5 voor de keuring moest, zette de keurmeester de auto op de rollenbank, ondanks mijn tegensputteren dat dat niet kon.
Maar, zei de keurmeester, ik laat een stel rollen andersom draaien dan doet het middendifferentieel niks en gaat dan niet kapot. Rollenbank draaide en de ETC greep in en remde beide voorwielen fors af
Het is volgens mij bijna 'off topic' maar dit vind ik zo'n bizar verhaal, daar moet een reactie op komen. Mijn 90 TD5 met ABS/ETC wordt regelmatig op de rollenbank gezet voor de APK. Gaat prima, dit soort verschijnselen komt niet voor. Kan me er ook niets bij voorstellen; in de microprocessor van de ABS zit vast een programmaregeltje over niet ingrijpen als de auto stilstaat.
Is dit een broodje aap verhaal of heeft iemand dit eerder meegemaakt?
(Het enige waar ik altijd nerveus van wordt is de handremproef op de rollenbank. Ze doen op mijn verzoek wel voorzichtig en mijn achterdiff leeft nog steeds)