Freelander 1, paar vragen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JohanFreelander

Freelander 1, paar vragen

Berichtdoor JohanFreelander » 12 Jun 2019, 22:22

Geachte lezer,

Ik heb een paar maanden geleden een Freelander 1, 1.8 uit 2004 aangeschaft. Erg blij mee
Inmiddels het tankframe, de diffsteunen, alle vloeistoffen en de remmen voor vervangen. Beetje ontroest ook hier en daar.
Paar problemen graag uw advies (nu even een paar in een post)

1 Ik heb een icarsoft OBD voor LR. deze gaf code P0480, probleem cooling fan 1.
Relais unit (tegen radiateur) en ook temp. sensor vervangen. Inmiddels draaien de fans volgens mij wel zoals het hoort, maar code blijft terugkomen. het oranje motorlampje brandt overigens niet.
Zo laten, of evt de zekeringunit in de motorruimte lichten en verder zoeken?

2 Tankframe vervangen. Alles weer gemonteerd, maar per abuis de subframebouten op 140nm aangedraaid. Moet 190 zijn volgens het wph.
Alsnog verder aandraaien, of is dit tricky met deze oude bouten? Ben als de dood dat er een breekt natuurlijk, of dat de 'moer' in de kokerbalk mee gaat draaien.

3 Visco spookverhalen:
Ik heb van alles op het net over de vastzittende vcu gelezen. Met een normale schroevendraaier in het kruisje van de cardan kan ik met veel moeite in handkracht het achterste deel achter de visco draaien. (wielen achter natuurlijk omhoog...) LIjkt me ok, of is het toch zaak om de visco warm te rijden en dan eenzelfde test doen?

Dank voor alle input!!

Groet Johan
Defender 130 2002

Terug naar “Techniek”