Vragen over verstralers op het roofrack (def. 110 td5)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Daniel_laro

Vragen over verstralers op het roofrack (def. 110 td5)

Berichtdoor Daniel_laro » 06 Mei 2019, 15:46

Ik heb nog een paar vragen over het plaatsen van verstralers op het roofrack van onze defender. Waar kan ik het beste de bekabeling leggen vanaf het dak naar de auto? In de toekomst komt er ook nog een zonnepaneel op het roofrack, ook die bekabeling zal naar binnen moeten.

Er zit een mantec snorkel op de auto, bekabeling daarlangs en vervolgens naar binnen via het zijscherm? Heeft iemand een voorbeeld?

Groet, Daniel

Pascal87

Re: Vragen over verstralers op het roofrack (def. 110 td5)

Berichtdoor Pascal87 » 06 Mei 2019, 16:04

Hi Daniel,

Een bekend probleem :D Ik heb het opgelost door een magcode (google) toe te passen. Ik heb er twee gemaakt, links en rechts naast de achterdeur. De aansluitingen zijn magnetisch.

Bekabeling is weggewerkt in de buizen van het roofrack weer terug naar voren. Met deze aansluiting zag ik een aantal voordelen:
- Doorvoer op een goed vlak plaatwerk, waardoor afdichting goed gemaakt kon worden (en goed bereikbaar).
- Met deze clip kan het "vaste deel" mooi permanent worden bevestigd (dus goede waterkering mogelijjk)
- Eenvoudig af te nemen als het roofrack eraf moet, lampen vervangen moeten worden of een zonnepaneel.

Ik gebruik ze nu een jaar of 5 en ben er zeer blij mee :D

conny

Berichtdoor conny » 07 Mei 2019, 12:39

Je kan de bedrading ook IN de snorkel wegwerken ;)

Daniel_laro

Berichtdoor Daniel_laro » 07 Mei 2019, 15:20

De magcode pro, dat lijkt mij een hele mooie oplossing! Ik heb aan de achterkant van de auto, linksboven de achterdeur, nog twee grote gaten van de bevestiging van het zwaailicht, daar zou ik mooi twee magcode doorvoeren kunnen plaatsen voor verstralers en zonnepaneel.

Hebben jullie nog suggesties voor goede en niet te dure led verstralers, doorsnede maximaal 18 cm (liefst 14 of 16cm)?

Terug naar “Techniek”