kan ik een disco2 td5 in een 300 tdi leggen met de ecu van de disco het gaat om een 110 300tdi van98 dus net voor de td5
mvg luc
motor wissel of niet?
Re: motor wissel of niet?
Dat kan, maar motorsteunen, klokkenwinkel, startblokkering ,alarm etc. is nog wel een dingetje.
klokkenspel is ok is een disco handgeschakeld wat bedoel je met alarm en dergelijke?
-
Landmarcs
vandeven schreef:klokkenspel is ok is een disco handgeschakeld wat bedoel je met alarm en dergelijke?
In een Td5 Defender wil de ECU allerlei signalen ontvangen, en daarbij hoort ook het juiste alarm-signaal.
Wellicht hebben de laatste 300Tdi's al een passend alarm-systeem ?
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:vandeven schreef:klokkenspel is ok is een disco handgeschakeld wat bedoel je met alarm en dergelijke?
In een Td5 Defender wil de ECU allerlei signalen ontvangen, en daarbij hoort ook het juiste alarm-signaal.
Groeten MarcS
Daarbij is dan ook zeker de vraag of een Disco ECU past of dat die nog veel meer info wil. Nou is een Defender ECU ook wel te vinden maar het is leuk om die dan op voorhand te kunnen zoeken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Landmarcs schreef:vandeven schreef:klokkenspel is ok is een disco handgeschakeld wat bedoel je met alarm en dergelijke?
Daarbij is dan ook zeker de vraag of een Disco ECU past of dat die nog veel meer info wil. Nou is een Defender ECU ook wel te vinden maar het is leuk om die dan op voorhand te kunnen zoeken.
Precies, dat bedoelde ik eigenlijk al tussen de regels te schrijven.
Als je nu toch een boel overhoop haalt ... doe het dan direct goed zodat het eind-product weer een beetje standaard is.
Het is vast en zeker mogelijk om een Defender te knutselen met een complete Disco onderhuids ... maar bij storingen is dat extra lastig.
Groeten MarcS
Maak vooral eerst een lijst met benodigdheden. Wellicht is goedkoper om een platte Defender te gebruiken als donor. Het gaspedaal van een 300 TDI is ook niet bruikbaar en die van een Def en Disco zijn ook vast verschillend. Om maar wat te noemen.
Het is vaak ontstellend hoeveel kleine dingen je nodig hebt of moet overzetten en als je die allemaal moet gaan kopen wordt het heel snel heel duur.
Het is vaak ontstellend hoeveel kleine dingen je nodig hebt of moet overzetten en als je die allemaal moet gaan kopen wordt het heel snel heel duur.
Edward van Vugt
- Ray vd Velden
Als het een ECU van een handgeschakelde is maakt het niets uit....
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
de donor disco 2 td5 heb ik hier bij mij staan en de defender ook dus gaspedaaal ,ecu ,bcb,het is er allemaal bij,ik ga eens op het schakelplan kijken wat de ecu allemaal nodig heeft ik vind de td5 nog altijd iets krachtiger dan de 300 tdi zeker als hi een beetje gekikieteld is
met veel dank luc
met veel dank luc
-
Landmarcs
vandeven schreef:... ik vind de td5 nog altijd iets krachtiger dan de 300 tdi ....
Een 300Tdi is meer een tractor (en soms ook beter op de eerste meters onder zwaardere belasting).
Hij doet z'n werk maar niet echt geciviliseerd.
De Td5 is gewoon mooier in heel veel opzichten beginnend bij het geluid, en vooral ook heel prettig als je ook langere einden rijdt (met een overdrive of minstens een Disco-tussenbak), de Td5 is soepeler/krachtiger als ie eenmaal rijdt. Jammer genoeg maken de motorkarakteristiek samen met het fly-by-wire gas die eerste meters soms ongemakkelijk.
Het is dus vooral een keuze ... in mijn ogen is de Td5 de mooiste motor in de Defender (de "Puma" is sterker maar zeker niet mooier).
Groeten MarcS