Hallo,omdat mijn disco td5 niet meer door de apk komt ben ik op zoek naar een andere disco.
Nu kom ik de disco 3 ook tegen met een tdv6 is dit een aanrader of vallen de berichten over deze motor allemaal mee.
De disco die ik heb gezien heeft 150.000 km gelopen.
Graag jullie ervaringen hierover.
Groet Richard
Ervaringen discovery tdv6
Re: Ervaringen discovery tdv6
wat is het probleem met uw td5 ,van de tdv6motoren hoor ik veel klagen ,maar van horen klagen komt ook vee lzagen
Re: Ervaringen discovery tdv6
Met een Tdv6 moet je een beetje mazzel hebben en iig de beste kopen die je vinden kunt. Dat 'beste' is natuurlijk heel lastig te beoordelen dus ik zou er alleen een kopen die ik ken of waarvan de onderhoudshistorie echt goed is vastgelegd.
Daarin kun je dan hopelijk zien of er een juiste olie is gebruikt, of alle modificaties gedaan zijn en of ie tussentijds oliewissels heeft gehad. Verder ken ik mensen die jaren tevreden rijden (dik 6 ton tot nu toe) maar ook die aan hun derde blok bezig zijn.
Maar voor het geld van een D3 kun je een D2 drie keer restaureren lijkt me. Achterchassis is een dag werk. vering of ace is ook niet ingewikkeld en eventueel zelfs gewoon te schrappen. Ik zou m'n energie en geld in de D2 steken. Alleen voor het mrb verschil kun je leuk uit eten.
Daarin kun je dan hopelijk zien of er een juiste olie is gebruikt, of alle modificaties gedaan zijn en of ie tussentijds oliewissels heeft gehad. Verder ken ik mensen die jaren tevreden rijden (dik 6 ton tot nu toe) maar ook die aan hun derde blok bezig zijn.
Maar voor het geld van een D3 kun je een D2 drie keer restaureren lijkt me. Achterchassis is een dag werk. vering of ace is ook niet ingewikkeld en eventueel zelfs gewoon te schrappen. Ik zou m'n energie en geld in de D2 steken. Alleen voor het mrb verschil kun je leuk uit eten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Ervaringen discovery tdv6
Ik heb de auto net bekeken, de hele onderhoudshistorie is bekent en om de 15 duizend km olie ververst etc.
Nieuwe distributie waterpomp etc is ook net vernieuwd
Draagarmen en rubbers en nieuwe banden en de pomp van de luchtvering met achter nieuwe sensors.
Het gevoel is goed maar uiteraard geen garantie.
Nieuwe distributie waterpomp etc is ook net vernieuwd
Draagarmen en rubbers en nieuwe banden en de pomp van de luchtvering met achter nieuwe sensors.
Het gevoel is goed maar uiteraard geen garantie.
Re: Ervaringen discovery tdv6
RichardR schreef:Ik heb de auto net bekeken, de hele onderhoudshistorie is bekent en om de 15 duizend km olie ververst etc.
Nieuwe distributie waterpomp etc is ook net vernieuwd
Draagarmen en rubbers en nieuwe banden en de pomp van de luchtvering met achter nieuwe sensors.
Het gevoel is goed maar uiteraard geen garantie.
Garantie heb je nooit, maar dit lijkt een goed startpunt. Het schijnt dat je ook nog preventief de oliepomp kunt/moet vervangen om een betere levensduur te garanderen.
Het zijn iig wel fijne wagens!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Ervaringen discovery tdv6
De oliepomp is ook vervangen gelijk met de distributie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten