Ik weet het bouwjaar van mijn 300TDI motor niet maar hij heeft dus ook geen Variabele Turbo Geometrie (VTG) of VNT?
En een EGR klep waar ik veel over hoor in het kader van dieselproblemen, heeft een 300TDI die ook?
GTL in je (diesel) Land Rover
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
deusjevo schreef:Ik weet het bouwjaar van mijn 300TDI motor niet maar hij heeft dus ook geen Variabele Turbo Geometrie (VTG) of VNT?
En een EGR klep waar ik veel over hoor in het kader van dieselproblemen, heeft een 300TDI die ook?
De EGR-klep geeft als alles verder goed is geen eigen problemen (hoogstens als de klep zelf blijft hangen).
Het inlaat-traject kan door de EGR vervuilen, maar dat is iets van lange termijn, schoonmaken iedere 200.000 km ... en zelfs dan hoeft het niet vuil te zijn.
Groeten MarcS
PS Een "Puma" heeft een variabele turbo.
De Td5, Tdi en daarvoor hebben dus allemaal een "gewone" turbo (als ze al een turbo hebben)
Dat was - misschien een tikje cryptisch - de boodschap die ik met "Een "Puma" heeft een variabele turbo" bedoelde
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 06 Okt 2019, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
Landmarcs schreef:
PS Een "Puma" heeft een variabele turbo.
En een 300TDI af fabriek nooit. Hooguit een aftermarket maar die kan is ook heel erg klein
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
In principe niet.deusjevo schreef:Ik weet het bouwjaar van mijn 300TDI motor niet maar hij heeft dus ook geen Variabele Turbo Geometrie (VTG) of VNT?
deusjevo schreef:En een EGR klep waar ik veel over hoor in het kader van dieselproblemen, heeft een 300TDI die ook?
De mijne heeft dus wel een ExhaustGasRecirculation klep.Erik Peters schreef:En verder een gewone turbo (dus zonder verstelschoepen) en uitlaatgasrecirculatie (de regelunit hiervoor zit onder het middenstoeltje of cubbybox).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
Edward schreef:Landmarcs schreef:
PS Een "Puma" heeft een variabele turbo.
En een 300TDI af fabriek nooit. Hooguit een aftermarket maar die kan is ook heel erg klein
Ik zou dus het beste de conditioner kunnen proberen?
http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-P ... ioner.html
Stel je gooit het erin, dan wellicht het beste een goed rit van een paar honderd km maken bij bedrijfstemperatuur?
Is waarschijnlijk effectiever dan een paar kortere ritten?
Forté is in principe niet voor particulieren verkrijgbaar kom ik achter.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
Een flinke rit is wel beter denk ik. Maar honderden kilometers is wel weer wat flink.
Forté staat hier gewoon bij de lokale automaterialenzaak.
Forté staat hier gewoon bij de lokale automaterialenzaak.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
Nou, het is Wynn’s geworden.
.
Weet wellicht iemand hoeveel liter er nog in mijn brandstoftank zit als het reservelampje gaat branden?
Ik vind verschillende gegevens, variërend van 8 tot 14 liter.
.
.
Weet wellicht iemand hoeveel liter er nog in mijn brandstoftank zit als het reservelampje gaat branden?
Ik vind verschillende gegevens, variërend van 8 tot 14 liter.
.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
deusjevo schreef:....
Weet wellicht iemand hoeveel liter er nog in mijn brandstoftank zit als het reservelampje gaat branden?
Ik vind verschillende gegevens, variërend van 8 tot 14 liter.
Ik denk dat die cijfers wel ± kloppen (ik heb hier een bron die zegt 12 liter).
Ik denk ook dat je ze niet preciezer zal krijgen anders dan door de tank leeg te rijden (of leeg te hevelen).
Dat leeg hevelen is overigens zo gek nog niet bij een oudere auto waarvan je de historie niet kent -- dan weet je in ieder geval precies wat er in de tank zat, en welk deel je weer teruggegooid hebt. Bedenk dat je niks hebt aan een precieze maat voor de reserve-lampjes-hoeveelheid als daarvan misschien wel één liter waterige drab is.
Groeten MarcS
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
Ik zou de tank graag aftappen, had van de week zelfs al een opvangbak gekocht maar in m’n tank zit geen aftapplug.
Die plug heb ik volgens mij wel bij de benzinemodellen gezien die ik bekeken heb?
Dat wordt dus hevelen maar dat vraagt even wat meer voorbereiding.
Wellicht even opkrikken achter zodat je het evt. depot naar het diepste punt leidt en weg kunt hevelen.
Met een aftapplug kun je trouwens ook wat beter spoelen, met warme diesel oid.
Die plug heb ik volgens mij wel bij de benzinemodellen gezien die ik bekeken heb?
Dat wordt dus hevelen maar dat vraagt even wat meer voorbereiding.
Wellicht even opkrikken achter zodat je het evt. depot naar het diepste punt leidt en weg kunt hevelen.
Met een aftapplug kun je trouwens ook wat beter spoelen, met warme diesel oid.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: GTL in je (diesel) Land Rover
Met hevelen krijg je niet alle zooi uit de tank. Het laatste zul je eruit moeten zuigen.
Een vacuumpompje (op 220V) en een ouderwetse melk-emmer, daar daar doet een kennis het mee (ook bij grote voorraadtanks).
Groet,
Erik.
Een vacuumpompje (op 220V) en een ouderwetse melk-emmer, daar daar doet een kennis het mee (ook bij grote voorraadtanks).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten