2 nieuwe sleutels nodig?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Mivida

2 nieuwe sleutels nodig?

Berichtdoor Mivida » 23 Jan 2019, 17:06

Ik sta op het punt een Disco 2 (2001) te kopen en er blijkt maar 1 sleutel bij te zitten.
Op zich geen probleem maar als die defect gaat heb ik natuurlijk wel een probleem. Dus ik wil er een 2e sleutel bij hebben.
Nu belde ik zojuist met de LaRo dealer en deze vertelde mij dat hij de barcode nodig heeft van de 1e (originele) sleutel. Als hij die niet heeft dan kan het zijn dat de nieuwe reserve sleutel (a €206 incl btw) overruled wordt door de originele. En dus alleen mechanisch te gebruiken is en niet als ab/ontgrendeling van alarm ed.
Oplossing zou dan zijn nog een sleutel (a €206) te kopen en dan zijn beide nieuwe sleutels wel als normaal te gebruiken en zal de 1e originele sleutel alleen nog maar mechanisch te gebruiken zijn.

Klinkt plausibel maar vind het toch redelijk vreemd om 2 sleutels te moeten kopen.

Klopt het verhaal van de dealer of kan ik het toch met 1 af? Geeft mij namelijk nog wat extra tijdens de onderhandeling met de verkoper van de auto.

Alvast dank!
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

Landmarcs

Re: 2 nieuwe sleutels nodig?

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jan 2019, 17:50

Tja, ik zou dan gewoon het LandRover dealer verhaal inzetten in de onderhandelingen.

Als de verkoper het beter weet dan lijkt mij het gepaste tegenbod dat hij dan zorgt voor twee werkende sleutels, en jij dan op dit punt niet verder afdingt De keuze leg je zo bij de verkoper. Dat je bij een auto twee werkende sleutels wilt lijkt mij niet zo'n gekke eis, al was het maar omdat het feit dat er kennelijk nog een originele sleutel ergens rondzwerft sowieso een bedenkelijk kantje heeft. Je zou ook kunnen zeggen dat je daarom een hele nieuw slot-set wilt - in de limiet loopt er iemand rond die alle ins en outs van jouw auto kent, en die de tweede sleutel bij zich heeft (stel dat die sleutel-houder onder een hoedje speelt met de verkoper dan weet ie zelfs jouw naam en adres).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Jan 2019, 18:01

Nee, het verhaal van de dealer klopt niet. Ik had ook maar één bij mijn auto en heb gewoon de sleutel van een sloper gepakt, daar op E-bay een nieuwe behuizing met baard bijgekocht en die met een Nanocom in laten lezen op mijn wagen.

Dat koste een paar euro voor de behuizing, 7,50 voor het slijpen van de baard en wat tijd. Op de sloop liggen sleutels (handzender dus de rest vervang je) zat....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Mivida

Berichtdoor Mivida » 23 Jan 2019, 18:06

Dat idee had ik ook al. Het hele gebeuren bij de verkoper leggen. Laat hem maar met 2 werkende sleutels komen.
En dan blijft er inderdaad nog de kant van waar is die andere sleutel... :?

@edward: Dank voor de tip. Ik leg het wel eerst bij de verkoper. Als optie kan ik altijd jouw stappen uitvoeren.

Roger

Berichtdoor Roger » 23 Jan 2019, 19:42

https://remotekey.co.uk/land-rover/land ... -key-type/

dit heb ik gedaan. werkt feilloos en geen gezoek.
wellicht niet de aller goedkoopste optie maar in ieder geval een zekere en werkende.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Mivida

Berichtdoor Mivida » 23 Jan 2019, 20:43

@roger
Dank voor de tip!!

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 24 Jan 2019, 08:59

Edward schreef:... en die met een Nanocom in laten lezen op mijn wagen.

Als je dit laat doen/doet dan dien je beide sleutels (achter elkaar) in te lezen in het alarm. Tenminste zo moet het bij een Defender, omdat de oude sleutels worden 'overschreven'. Dan kan iemand met een oude sleutel alleen het slot nog handmatig openen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Jan 2019, 13:37

Erik Peters schreef:

Als je dit laat doen/doet dan dien je beide sleutels (achter elkaar) in te lezen in het alarm. Tenminste zo moet het bij een Defender, omdat de oude sleutels worden 'overschreven'. Dan kan iemand met een oude sleutel alleen het slot nog handmatig openen.

Groet,

Erik.

Gen idee. Ik heb een sleutel gekregen van Roger die ook een nieuwe behuizing voor mij besteld heeft en die heeft em ook aan de auto gekoppeld. Ik heb koffie gemaakt......... :oops: :oops:

Overigens heb ik hier nog een nieuwe behuizing liggen mocht TS em kunnen gebruiken.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Mivida

Berichtdoor Mivida » 24 Jan 2019, 17:22

Dank voor alle hulp en zal vast nog iemand van pas gaan komen.

Maar blijkt dat de vorige eigenaar wel degelijk meerdere sleutels had ingeleverd. Maar was vergeten door te geven aan zijn collega. Dus ik ben al gered.
Maar dit topic zal vast ooit nog wel iemand op weg helpen.

Jullie in ieder geval bedankt!

Mivida

Berichtdoor Mivida » 31 Jan 2019, 09:17

Erik Peters schreef:

Groet,

Erik.

Hoe kan ik zeker stellen dat oudere sleutels niet meer werken, tenminste op AB dan?
Mocht er dan toch ergens een sleutel zwerven dan kunnen ze in ieder geval niet het alarm uitschakelen ed.

Terug naar “Techniek”