2 nieuwe sleutels nodig?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: 2 nieuwe sleutels nodig?

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2019, 10:50

Mivida schreef:
Erik Peters schreef:
Edward schreef:... en die met een Nanocom in laten lezen op mijn wagen.

Als je dit laat doen/doet dan dien je beide sleutels (achter elkaar) in te lezen in het alarm. Tenminste zo moet het bij een Defender, omdat de oude sleutels worden 'overschreven'. Dan kan iemand met een oude sleutel alleen het slot nog handmatig openen.

Hoe kan ik zeker stellen dat oudere sleutels niet meer werken, tenminste op AB dan?
Mocht er dan toch ergens een sleutel zwerven dan kunnen ze in ieder geval niet het alarm uitschakelen ed.

Als het zo gaat als bij de Defender dan worden de oude sleutels overschreven.

Ik heb wel eens gehoord dat er (toch) drie sleutels ingelezen konden worden (ooit zei mijn toenmalige dealer dat dit niet kon).
Als het waar is van die drie dan moet je eigenlijk bij iedere auto met minder dan drie sleutels de resterende sleutels opnieuw inlezen teneinde eventuele andere te overschrijven !?

Groeten MarcS

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 31 Jan 2019, 11:24

Probleem is dan wel dat je slechts beperkt ruimte hebt om nieuwe sleutels in te leren en je dan al snel "vol" zit, zeker als de vorige eigenaar al drie keer een sleutel is kwijtgeraakt en als je ooit zelf weer een sleutel nodig hebt, dat je die niet meer kunt inlezen, kun je een hele nieuwe ECU aanschaffen.

Been there, done that, overigens zelf gewoon maar één sleutel met en één zonder werkende AB gehouden en geen ECU gekocht a raison van € 450,00 gekocht, vond ik net te gek worden.

G-J.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2019, 11:38

Crazy-G schreef:Probleem is dan wel dat je slechts beperkt ruimte hebt om nieuwe sleutels in te leren en je dan al snel "vol" zit, zeker als de vorige eigenaar al drie keer een sleutel is kwijtgeraakt en als je ooit zelf weer een sleutel nodig hebt, dat je die niet meer kunt inlezen, kun je een hele nieuwe ECU aanschaffen.

Da's dus eigenlijk ook weer iets om te checken als je een zoveelste hands auto koopt.
En als bijv. een derde sleutel vereist dat je de hele set nieuw inleest omdat die nieuwe de oude overschrijft dan was het advies géén derde sleutel te willen toch zo gek nog niet.

Groeten MarcS

Roger073

Berichtdoor Roger073 » 06 Mar 2019, 03:29

Iemand toevallig nog een oude sleutel met handzender liggen?
Ik zou graag een 2 sleutel mrt handzender willen hebben.
Ik heb wel extra sleutels maar daar kun je het alarm niet mee uitschakelen.

Groet Rogier

Mivida

Berichtdoor Mivida » 28 Mar 2019, 22:06

Ik heb nu eindelijk mijn 2e sleutel. Kosten €150 totaal. (programmeren, sleutel met electronica en slijpen baard)
Hij kon alles zo om programmeren dat mocht iemand toch nog een oude sleutel met zender gehad hebben deze niet meer op mijn auto te gebruiken. Baard uiteraard wel.
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

Terug naar “Techniek”