iemand dat al eens gehad.?
motor hikt een beetje en steeds bij hetzelfde toerental, 2750 toeren, ongeacht belasting.
stationair, rijdend of stilstaand, in versnelling (automaat) of niet.
kan dus niet gaspedaal zijn want dan zou het niet bij zelfde toerental optreden maar eerder bij een bepaalde physieke positie van het pedaal (en dus de potmetertjes) denk ik.
heb het wiring harness al vervangen en de rode stekker op ecu is nu ook droog en schoon.
zie op mijn Nanocom geen rare zaken of waarden verspringen als ik het bewuste toerental bij stilstand opzoek.
maar je voelt dat de motor begint te pulseren en ongeveer 50 toeren daalt en stijgt.
tijdens rijden ervaar je dat als schokken en stotteren.
ik zie het alleen rond dat betreffende toerental, nergens anders.
iemand een idee in welke richting ik moet zoeken??
stotteren TD5 bij 2750 toeren
stotteren TD5 bij 2750 toeren
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
Trek de stekker vd luchtmassameter eens los. Bij mij was dat de oorzaak bij vollast, dan begon ie in te houden. Met de stekker los was het weg en dus met een nieuwe LMM was het opgelost. Jouw symptomen zijn niet hetzelfde, maar het kost niks om te proberen 
Laatst gewijzigd door Edward op 03 Feb 2019, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
Onbalans in je vliegwiel/flexplate van de koppeling met je versnellingsbak. Dit kan een oorzaak zijn voor trillingen bij een bepaald toerental.
gr. Bert
gr. Bert
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
Onbalans in je vliegwiel/flexplate van de koppeling met je versnellingsbak. Dit kan een oorzaak zijn voor trillingen bij een bepaald toerental.
gr. Bert
gr. Bert
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
Kan je maf sensor zijn idd, of je map sensor.
Een paar jaar geleden de map sensor stuk gehad van onze td5 disco, gaf zelfde soort problemen
Een paar jaar geleden de map sensor stuk gehad van onze td5 disco, gaf zelfde soort problemen
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
thanks Edgar ga daar maar eens naar kijken.
Mijn map sensor is vrij schoon maar zal die stekker ook eens lostrekken.
LMM was inderdaad ook al bij me opgekomen.
Ik heb wel mn EGR afgeblokt, maar daar kan het niet aan liggen toch???
En nee, het is geen onbalans in vliegwiel, dat veroorzaakt vibratie, geen pulserende of schokkende motor.
is wezenlijk anders.
Mijn map sensor is vrij schoon maar zal die stekker ook eens lostrekken.
LMM was inderdaad ook al bij me opgekomen.
Ik heb wel mn EGR afgeblokt, maar daar kan het niet aan liggen toch???
En nee, het is geen onbalans in vliegwiel, dat veroorzaakt vibratie, geen pulserende of schokkende motor.
is wezenlijk anders.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
Slangetjes electronisch wastegate modulator vd turbo lek of gescheurd en anders modulator zelf...
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
tja.
weer beetje wezen freubelen met de Nanocom en kom nergens vreemde waarden tegen voor zover ik die al zou herkennen trouwens.
De LMM lijkt goed te werken.
ik zie de hoeveelheid ingezogen lucht toenemen en afnemen zodra ik gas geef of loslaat.
turbodruk zie ik ook niet fluctueren als het jutteren begint.
als ik met gaspedaal de motor op de 2750 toeren breng (stilstaand en in P) begint ie wat te jutteren of zagen, weet niet zo goed hoe te omschrijven.
welke waarden ik op mijn Nanocom ook volg terwijl ie juttert, er zijn geen waarden die wijzigen.
wellicht is de Nanocom wat traag en zie je daardoor niets.
ga ik rijden dan blijft ie soms een beetje tegen die 2750 toeren aanhangen en reageert t gaspedaal niet of nauwelijks op versnellen.
zal morgen de ecu er maar eens uithalen en openschroeven. er zat in het begin zoveel zwarte crap in de stekker, wellicht zit er ook in de ECU.
de rode stekker zelf is inmiddels wel schoon.
zal de stekker die in het contact naar de kop voor het wiring harness gaat ook nog maar eens uitspuiten.
weer beetje wezen freubelen met de Nanocom en kom nergens vreemde waarden tegen voor zover ik die al zou herkennen trouwens.
De LMM lijkt goed te werken.
ik zie de hoeveelheid ingezogen lucht toenemen en afnemen zodra ik gas geef of loslaat.
turbodruk zie ik ook niet fluctueren als het jutteren begint.
als ik met gaspedaal de motor op de 2750 toeren breng (stilstaand en in P) begint ie wat te jutteren of zagen, weet niet zo goed hoe te omschrijven.
welke waarden ik op mijn Nanocom ook volg terwijl ie juttert, er zijn geen waarden die wijzigen.
wellicht is de Nanocom wat traag en zie je daardoor niets.
ga ik rijden dan blijft ie soms een beetje tegen die 2750 toeren aanhangen en reageert t gaspedaal niet of nauwelijks op versnellen.
zal morgen de ecu er maar eens uithalen en openschroeven. er zat in het begin zoveel zwarte crap in de stekker, wellicht zit er ook in de ECU.
de rode stekker zelf is inmiddels wel schoon.
zal de stekker die in het contact naar de kop voor het wiring harness gaat ook nog maar eens uitspuiten.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
Aan de zijkant van het blok zit een vacuüm regeldoosje. De wastegate modulator. Die kan ook dergelijke symptomen geven.
Tegen ieder ander zou ik zeggen: wissel die even voor een andere. Maar gezien je locatie weet ik je reactie al.
Kan je er wel een opsturen maar dan heb je hem grote kans nog pas in april.....
Maar wellicht werkt de vacuüm slang van de waste gate op de turbo trekken ook om te weten of die nog goed werkt. Kijk ook ff of je wastegate goed gangbaar is. Maar dat had Rangie geloof ik ook al geopperd.
Tegen ieder ander zou ik zeggen: wissel die even voor een andere. Maar gezien je locatie weet ik je reactie al.
Maar wellicht werkt de vacuüm slang van de waste gate op de turbo trekken ook om te weten of die nog goed werkt. Kijk ook ff of je wastegate goed gangbaar is. Maar dat had Rangie geloof ik ook al geopperd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: stotteren TD5 bij 2750 toeren
Edward schreef:....
Tegen ieder ander zou ik zeggen: wissel die even voor een andere. Maar gezien je locatie weet ik je reactie al.![]()
Kan je er wel een opsturen maar dan heb je hem grote kans nog pas in april.....
![]()
.... .
Ik heb geen slechte ervaringen met de Franse Posterijen.
Van NL naar Zweden is het wel een ramp.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten