hallo allemaal,
Ik heb al een paar winters, nu dus weer en heel erg, dat na de koude start de motor bijna niet blijft lopen, gas geven op zon moment heeft geeft ook geen verhoging van toerental omdat hij net blijft lopen.
wordt de motor iets warmer dan gaat het beter, en is er mee te rijden.
stationair(nog voor bedrijfstemperatuur) loopt hij goed stationair met regelmatig tussendoor net of hij ineens een uitval van inspuiting krijg heel kort.
hij blijft verder mooilopen, maar om de 10 seconden een heelkorte uitval.
Ik heb hem aan een tester gehad,en zie geen vreemde dingen. brandstofdruk blijft goed, temperatuur sensor en druk sensor ook.
eenmaal warm loopt hij als een landrover(goed dus)
wie kan me tips aandragen?
mvg Ralph
defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
bij een td5 wel eens meegemaakt, lag aan de sensor op het luchtfilterhuis, of de luchtmassa meter, een van de twee, weet het niet meer zeker.
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
Hallo Otto, luchtmassa meter losgekoppeld . Tot op heden is het probleem weg. Wil nog niet Te vroeg juichen, maar alvast bedankt voor de tip
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
Laatste update,
Na een week zonder luchtmassameter te hebben gereden, en een week geen probleem meer hebben gehad.
Nu een nieuwe luchtmassa meter geplaatst.
hij loopt weer als een zonnetje!!
Na een week zonder luchtmassameter te hebben gereden, en een week geen probleem meer hebben gehad.
Nu een nieuwe luchtmassa meter geplaatst.
hij loopt weer als een zonnetje!!
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
Ralphrutten schreef:... hij loopt weer als een zonnetje!!
Da's mooi, en ook mooi eenvoudig onderzoeks-werk.
Groeten MarcS
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
Zou het luchtfilter, ik bedoel dan een schoon of vuil luchtfilter, invloed kunnen hebben op de werking van de lmm?
Na, in korte tijd 2 vdo-siemens lmm's in mijn td5 vervangen te hebben, rij ik al enige tijd zonder een aangesloten lmm.
(De filters worden bij iedere 12.500km vervangen)
Is niet de bedoeling, maar hij rijdt prima en zolang ik niet boven de paar duizend meter kom....
ik zoek dus naar mogelijke oorzaken. ( of maak ik er een nieuw topic van..
.)
Groet, Paul
Na, in korte tijd 2 vdo-siemens lmm's in mijn td5 vervangen te hebben, rij ik al enige tijd zonder een aangesloten lmm.
(De filters worden bij iedere 12.500km vervangen)
Is niet de bedoeling, maar hij rijdt prima en zolang ik niet boven de paar duizend meter kom....
ik zoek dus naar mogelijke oorzaken. ( of maak ik er een nieuw topic van..
Groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
Helaas!!!!!
te vroeg gejuicht, hij hikt weer 's morgens met de nieuwe llm.
geen foutmeldingen
brandstofdruk blijft goed
map sensor ook goed
egr uitgeprogrameerd(storing zat er hiervoor ook al in)
Dus zonder LLm oke, met LLm koude start, blijft hij bijna/niet lopen.
wordt steeds beter tot hij aan bedrijfstemperatuur is. dan helemaal normaal
Paul, wat betreft de td5 kan ik je niet adviseren, had hij met llm hetzelfde probleem zoals bij mij?
te vroeg gejuicht, hij hikt weer 's morgens met de nieuwe llm.
geen foutmeldingen
brandstofdruk blijft goed
map sensor ook goed
egr uitgeprogrameerd(storing zat er hiervoor ook al in)
Dus zonder LLm oke, met LLm koude start, blijft hij bijna/niet lopen.
wordt steeds beter tot hij aan bedrijfstemperatuur is. dan helemaal normaal
Paul, wat betreft de td5 kan ik je niet adviseren, had hij met llm hetzelfde probleem zoals bij mij?
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
Ralphrutten schreef:Helaas!!!!!
....
Dus zonder LLm oke, met LLm koude start, blijft hij bijna/niet lopen.
wordt steeds beter tot hij aan bedrijfstemperatuur is. dan helemaal normaal
Dag Ralph,
Als de problemen echt langer weg blijven zonder LMM en weer terugkomen met dan moet je gaan denken aan een verminkt signaal door een slecht contact (en daar zou ik dan in de eerste plaats het stekertje op de LMM verdenken). Misschien daar eens naar kijken ?
Wellicht kan je zelfs als je real-time de sensor-waarden kan uitlezen zien wat er gebeurt als het weer gebeurt ... niet dat je daarmee de precieze storingsplek vindt, maar dan weet je wel wát het is.
Het lijkt mij heel aannemelijk dat de ECU gekke dingen doet als er een verminkt signaal binnenkomt.
Groeten MarcS
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
Beetje 2 draadjes door elkaar, maar over de lmm van de td5; tijdje met een k&n filter gereden en dat moet je onderhouden met spray. Die vette spray kwam dus ook op de lmm en die vond dat niet goed
Ander spul dan verse lucht dat voorbij komt is dus iets om in de gaten te houden.
Ander spul dan verse lucht dat voorbij komt is dus iets om in de gaten te houden.
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender puma 2009 stationair wegvallen koudloop
probleem opgelost.
via een andere tester kreeg ik toch een foutmelding van onderbroken draad MAP sensor. deze sensor vervangen
en het is tot op heden goed.
nu hebben we ook nog geen echte kou meer gehad, maar het probleem is denk ik wel weg.
toch waren de waarde bij life data van inlaatdruk en temperatuur goed bij beide testers.
dus alleen foutmelding van onderbroken draad!
mocht het probleem toch weer terugkomen meld ik me weer.
Dit voor de mensen die misschien ooit hetzelfde probleem hebben!!!!
via een andere tester kreeg ik toch een foutmelding van onderbroken draad MAP sensor. deze sensor vervangen
en het is tot op heden goed.
nu hebben we ook nog geen echte kou meer gehad, maar het probleem is denk ik wel weg.
toch waren de waarde bij life data van inlaatdruk en temperatuur goed bij beide testers.
dus alleen foutmelding van onderbroken draad!
mocht het probleem toch weer terugkomen meld ik me weer.
Dit voor de mensen die misschien ooit hetzelfde probleem hebben!!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten